Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » SOS-lapsikyläsäätiö jakoi apurahoja perhehoidon tutkimukseen ja kehittämiseen

SOS-Lapsikylä

SOS-lapsikyläsäätiö jakoi apurahoja perhehoidon tutkimukseen ja kehittämiseen

Julkaistu: 07.05.2014 klo 09:00
Julkaisija: SOS-Lapsikylä

SOS-lapsikyläsäätiö haluaa edistää perhehoitoa Suomessa ja jakoi nyt apurahoja perhehoidon tutkimukseen ja kehittämiseen. Perhehoidon kehittäminen on Suomessa lastensuojelun keskeinen painopistealue myös valtakunnallisesti.

”Apurahat kohdistettiin tutkimus- ja kehittämishankkeisiin, joiden avulla SOS-lapsikyläsäätiö haluaa saada lisätietoa siitä, mistä hyvä perhehoito muodostuu”, sanoo SOS-Lapsikylän toiminnanjohtaja Jari Ketola. ”Tutkimuksesta saadaan hyödyllistä tietoa, sillä perhehoidon osuutta sijaishuollosta pyritään Suomessa kasvattamaan.”

Kaikkiaan apurahoja myönnettiin yhteensä viidelle tutkimus- ja kehittämishankkeelle:

Yhdellä SOS-lapsikyläsäätiön myöntämistä apurahoista tuetaan lastensuojelun perhetyön kehittämisprojektia, jonka tavoitteena on lapsen biologisen vanhemman ja sijaisvanhemman yhteistyön lisääminen lapsen hyvinvoinnin tueksi. Toinen apurahoista kohdistuu hankkeeseen, jolla tuetaan pienten lasten osallisuuden ja kokemusasiantuntijuuden vahvistamista lastensuojelussa. Muilla kolmella apurahalla tuetaan sijaisvanhempien työnohjausta, tarinoiden tuottamista sukulaissijaisvanhemmuudesta ja nuorten osallisuuden vahvistamiseen keskittyvän Osallisuuden aika ry:n perustamista.

Paula Renfors-Sipari
asiamies
SOS-lapsikyläsäätiö
paula.renfors-sipari@sos-lapsikyla.fi

Aija Rikala
viestintäpäällikkö
SOS-Lapsikylä ry
aija.rikala@sos-lapsikyla.fi

Vuonna 1962 perustettu SOS-Lapsikylä ry on maailmanlaajuisen SOS Children’s Villages -lastensuojelujärjestön jäsen. Yhdistyksen tehtävänä on auttaa lasta ja nuorta kasvamaan perheessä. SOS-Lapsikylä tuottaa lastensuojelun avo- ja sijaishuollon palveluita lapsikylissä ja nuorisokodissa. Yhdistyksessä työskentelee noin 200 ammattilaista. Lapsikylätoimintaa on 133 maassa. Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa www.sos-childrensvillages.org.