Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Ruskon Maa- ja kotitalousnaiset palkittiin viestinnästä ja monipuolisesta toiminnasta

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Julkaistu: 23.11.2012 klo 09:32
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Maa- ja kotitalousnaisten valtakunnallinen tunnustuspalkinto on myönnetty Ruskon Maa- ja kotitalousnaiset ry:lle. Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen hallitus antaa tunnustusta yhdistyksen viestinnästä ja monipuolisesta toiminnasta.

Jäseniä yhdistyksellä on 216. Yhdistys on viime vuodet lisännyt viestintää internetin välityksellä. Yhdistys tiedottaa tapahtumistaan ahkerasti niin sähköpostilla, yhdistyksen omilla Facebook-sivuilla kuin kunnan verkkosivuilla. Yhdistys huolehtii, että kaikki jäsenet saavat tietoa lähettämällä perinteisen kirjeen niille, jotka eivät ole verkkoviestinnän tavoitettavissa.

Yhdistys ilmoittaa kursseista, tapahtumista ja retkistä niin kirjaston ikkunassa kuin Ruskolainen -lehdessä. Hyvä tiedotus takaa sen, että toiminta on avointa kaikille.

Yhdistys tarttuu ennakkoluulottomasti haasteisiin ja kehittelee uutta toimintaa jatkuvasti. Maa- ja kotitalousnaisten teemat, kampanjat ja kurssi ovat luonteva osa toimintaa. Iloa yhteisöllisyydestä haetaan perinteisestä ja uudesta tekemisestä.

Yhdistyksen jäseniä kokoontuu sukkakerhoon kutomaan sukkia ruskolaisille lapsiperheille. Toritoimintaa yhdistys on pyörittänyt jo 20 vuoden ajan. Uutta toimintaa edustaa Naisten Hyvinvointipäivä, josta on jalostunut myös hanke.

Paikkakuntalaisia nuoria on aktivoitu mukaan muun muassa järjestämällä leivontakurssi nuorisotalolla. Onpa yhdistyksellä suunnitteilla oma nuorisojaostokin.

Tunnustuspalkinto jaettiin Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen varsinaisessa kokouksessa 22.11. Vantaalla. Lisäksi kokouksessa annettiin kunniamaininnat aktiivisesta ja monipuolisesta järjestötoiminnasta Simpeleen Maaseutunaiset ry:lle sekä Jokioisten Maa- ja kotitalousnaisille.

Liitteenä olevassa kuvassa vasemmalta lukien Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen puheenjohtaja Kaisu Merilä, Ruskon Maa- ja kotitalousnaisista Lotta Ylitalo, Sirkka-Liisa Rintala ja puheenjohtaja Johanna Suokivi sekä Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen toiminnanjohtaja Liisa Niilola.

Lisätietoja

Lisätietoja Ruskon Maa- ja kotitalousnaisten toiminnasta antaa puheenjohtaja Johanna Suokivi, puh. 040 723 6144, etunimi.sukunimi@dnainternet.net

Lisätietoja tunnustuspalkinnon myöntämisestä antaa Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen toiminnanjohtaja Liisa Niilola, puh. 040 555 5035, etunimi.sukunimi@maajakotitalousnaiset.fi

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on valtakunnallisen neuvontajärjestön keskusjärjestö. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Lähes 60 000 jäsenen ja noin 70 ammattineuvojan maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä. www.maajakotitalousnaiset.fi