Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Reumaliitto järjestää keräysrahalla iloa lapsille

Suomen Reumaliitto ry

Reumaliitto järjestää keräysrahalla iloa lapsille

Kutsu.
Julkaistu: 26.08.2014 klo 13:55
Julkaisija: Suomen Reumaliitto ry

Suomen Reumaliitto järjestää keräystuotoilla lastenreumaa sairastaville lapsille perheineen ikimuistoisen Iloa lapsen elämään -tapahtuman lauantaina 30.8.2014. Koko päivän tilaisuus kokoaa Tampereelle 200 osanottajaa eri puolilta maata virkistymään ja viihtymään.

Toimittajat ovat tervetulleita uutisoimaan Iloa lapsen elämää -tapahtumaa ja haastattelemaan lapsia ja perheitä. Suomessa lastenreumaan sairastuu vuosittain noin 150 lasta, joista puolet on sairastuessaan alle viisivuotiaita. Lastenreuma ei ole yksi ja yhtenäinen tauti. Tavallisesti se luokitellaan seitsemään alatyyppiin.

Tampereella lapset pääsevät mukaan liikunnan riemuun, teatterin taikaan, biisipajaan ja vierailuille mm. Tampereen taidemuseon Muumilaaksoon ja Vakoilumuseoon. Reumalääkäri, reumahoitaja ja psykologi keskustelevat paneelissa lasten kanssa kivun hoidosta.

Lapsille esiintyvät Risto Räppääjä sekä lapsikuoro Tactus. Muusikko Marko ”Maki ” Kolehmainen ja laulaja Tracy Lipp työstävät osallistujien kanssa reumaa sairastavien nuorten omaa kappaletta. Tilaisuuden juontaa Sanna Mämmi. Päivä huipentuu yhteiseen ilonpitoon Särkänniemen huvipuistossa.

Lisätietoja tilaisuudesta kertoo Suomen Reumaliiton toimitusjohtaja Maria Ekroth, puh. 040 707 91 14, maria.ekroth@reumaliitto.fi

Haastateltavia ja yhteyksiä lapsiin ja perheisiin järjestää suunnittelija Sini Hirvonen puh. 044 563 00 80, sini.hirvonen@reumaliitto.fi. Yhteydenotot pyydämme sopimaan ennen tapahtumapäivää.

Suomen Reumaliitto järjesti lipaskeräyksen Iloa lapsen elämään jääkiekon
            SM-liigaotteluissa 6.-11.3.2014. Keräys lasten ja nuorten toimintaan tuotti 10 60
            euroa. Kampanjan aikana liitto sai myös muita lahjoituksia.

Reumaliitto kiittää kaikkia Iloa lapsen elämään -keräyksen lahjoittajia, jääkiekon SM-
            liigaa, paikallisseuroja kahdeksalla paikkakunnalla, vapaaehtoisia lipaskerääjiä ja
            Muksujen merkkituotekirpparin järjestäjiä.

Twitterissä #iloalapsenelämään ja Facebookissa Iloa lapsen elämään –sivu kokoaa päivän tunnelmia.

Suomen Reumaliitto on valtakunnallinen järjestö, johon kuuluu 160 jäsenyhdistystä ja niihin 43 000 henkilöjäsentä. Liitto tekee työtä reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla.