Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Resonaarin 20-vuotiskonsertti – yli 100 erilaista oppijaa Kurikan jalanjäljillä

HelsinkiMissio

Resonaarin 20-vuotiskonsertti – yli 100 erilaista oppijaa Kurikan jalanjäljillä

Julkaistu: 24.04.2015 klo 09:00
Julkaisija: HelsinkiMissio

HelsinkiMission Resonaari täyttää 20 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi järjestetään kaksi Resonaari soi - konserttia Savoy-teatterissa maanantaina 4.5. ja tiistaina 5.5.2015 klo 19.00

Lavalle nousee lähes 120 erityisryhmille suunnatun Resonaarin musiikkikoulun
oppilasta yhdessä Suomen eturivin artistien ja muusikoiden kanssa.

Resonaarista soittotaitonsa ovat hankkineet myös Pertti Kurikka, Sami Helle ja Kari Aalto. He opiskelivat Resonaarissa kuvionuottimenetelmällä vuodesta 1999 alkaen kymmenisen vuotta. Pertti Kurikan Nimipäivät perustettiin vuonna 2009 Lyhty-yhdistyksessä ja tänä keväänä jännitetään bändin menestystä Eurovision laulukilpailussa.

– Musiikki kuuluu kaikille. On ihmisoikeuskysymys, että Pertin, Samin, Karin ja muiden erilaisten oppijoiden lahjat tulevat hyödynnetyiksi, sanoo Resonaarin johtaja Markku Kaikkonen.

Resonaari tekee tähtiä

Resonaarin musiikkikoulu aloitti erityisryhmien tavoitteellisen musiikkiopetuksen ensimmäisenä Suomessa. Pitkäjänteisen työn tulokset näkyvät tänä päivänä suomalaisen musiikin kentällä. Oppilaista on kouliintunut musiikin ammattilaisia. Resonaarissa toimii entisistä oppilaista koottu ammattimuusikoiden yhtye Resonaarigroup, joka esiintyy molemmissa konserteissa Savoyssa.

– Minä olen nyt tähti. Olisi hyvä, jos kunto kestäisi viisikymppiseksi. Seitsemänkymppisenä voisin jo lopetella, sanoo Resonaarigroupin muusikko Jaakko Lahtinen.

– Olen taiteilija, joka soittaa ja laulaa ammatikseen. Haluan lumota ihmiset ja nautin siitä, että heillä on hauskaa, Lahtinen jatkaa.

Resonaarissa kaikki soittaa

Resonaarin musiikkikoulu tarjoaa kehitysvammaisille ja muille erilaisille oppijoille taiteen perusopetuksen mukaista soitonopetusta ja tuottaa ja toteuttaa konsertteja. Kohderyhminä ovat oppilaat, joiden on vamman, sairauden tai muun vastaavan syyn takia vaikeaa tai mahdotonta osallistua perinteisen musiikkikoulun opetukseen.

Resonaarissa opiskelee tällä hetkellä yli 200 oppilasta. Vuosien aikana koulussa on opiskellut satoja erilaisia oppijoita.

Resonaari soi –konsertin liput  22 € (+ toimitusmaksu 2,50 €) Lippupalvelusta (lippupalvelu.fi) tai suoraan Savoy-teatterin lipunmyynnistä ilman toimitusmaksua. Konsertin lipputulot ohjataan Resonaarin toimintaan.

Lisätiedot:
Resonaarin johtaja Markku Kaikkonen, 0400 766 712, markku.kaikkonen@resonaari.fi
Viestintäpäällikkö Kristiina Backberg, 044 733 1544, kristiina.backberg@helsinkimissio.fi

www.resonaari.fi, konsertista twiitataan #resonaarisoi

Liitteet:

Valokuva Resonaari soi -konsertista. Kuvaaja: Pekka Elomaa

Video Resonaarin musiikkikoulun bändit esittävät Kolme cowboyta ratsastaa. https://www.youtube.com/watch?v=WPR9KwAeeW4

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii seniorityön, nuorten kriisityön, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja 700 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.