Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Punainen Sulka 2017 – 2017 tekoa 100-vuotiaan Suomen nuorten hyväksi

Suomen Lions-liitto ry

Punainen Sulka 2017 – 2017 tekoa 100-vuotiaan Suomen nuorten hyväksi

Kutsu.
Julkaistu: 15.03.2016 klo 11:34
Julkaisija: Suomen Lions-liitto ry

Itsenäisyyden juhlavuoden suurin varainkeräys käynnistyy Tampereella

Tervetuloa

Punainen Sulka 2017 -keräyksen tiedotustilaisuuteen ja avajaisjuhlaanPunainen Sulka 2017

Lauantaina 19.3.2016 Tampere-talolle,
Yliopistonkatu 55, 33100 Tampere

Tiedotustilaisuus alkaa Aaria-salissa klo 11.30 ja avajaisjuhla Isossa salissa klo 12.30.

Suomen Lions-klubit järjestävät Punainen Sulka 2017 -keräyksen nyt seitsemännen kerran. Keräyksen kohteena on 100 vuotta täyttävän Suomen nuoriso teemalla ”Tue nuorta itsenäisyyteen”. Keräyksen tavoite on viisi miljoonaa euroa, joilla tehdään yhteistyössä keräyskumppaneiden kanssa vähintään 2017 tekoa nuorten hyväksi Suomessa.

Keräys on osa itsenäisyyden juhlavuoden Suomi 100 -ohjelmaa. Kampanjallaan Lions-klubit haluavat antaa lahjan 100-vuotiaalle itsenäiselle Suomelle ja kunnioittaa samalla maailman suurimman palvelujärjestön, Lions Clubs Internationalin satavuotisjuhlaa.

Keräyskumppanit ovat Tukikummit-säätiö, Ehyt ry, Partiolaisten kansalaiskasvatusohjelma, Aseman Lapset ry:n Walkers-toiminta sekä Näkövammaisten liiton nuorten opintotoiminta. Tukea saa myös Lasten ja nuorten säätiön Myrsky-taideterapiahanke sekä Yeesi ry:n voimavaralähtöinen nuorten harrastustoiminta.

Paikalla tiedotustilaisuudessa ovat

kampanjajohtaja Matti Tieksola,
kampanjan viestintävastaava Harri Ala-Kulju,
Suomen Lions-liiton pääsihteeri Maarit Kuikka,
Aseman Lapset ry:n toiminnanjohtaja Christian Wentzel
ja mahdollisesti muitakin keräyskumppaneiden edustajia sekä
Arne Ritari –säätiön hallituksen puheenjohtaja Tapani Matintalo.

Median edustajat ovat tervetulleita myös Punainen Sulka 2017 -keräyksen avajaisjuhlaan, johon osallistuu noin 700 lionia eri puolilta maata. Lioneille sekä heidän perheilleen ja vierailleen tarkoitetun tilaisuuden ohjelmassa on keräyksen suojelijan, Tasavallan Presidentti Sauli Niinistön lähettämä tervehdys sekä keräyskumppaneiden esittely ja puheenvuoroja. Tampereen kaupungin tervehdyksen esittää kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Ikonen

Juhlatunnelmaa nostattavat muiden muassa artisti ja keräyksen sulkalähettiläs Juha Tapio, taikuri Jose Ahonen ja Pirkanmaan pelastuslaitoksen mieskuoro Tulikukot. Lavalla esiintyy toinenkin sulkalähettiläs, urheilutoimittaja Kaj Kunnas.

Avajaisjuhlaa seuraa klo 15 lionien Arne Ritari -säätiön juhla. Säätiö on 30 vuotta tukenut Suomen lionsklubien hyväntekeväisyystyötä. Se myös vaalii Suomen Lions-toiminnan perustajan Arne Ritarin elämäntyötä.

Lisätietoja Punainen Sulka 2017 -keräyksestä

Kampanjan viestintävastaava
Harri Ala-Kulju
harri.alakulju@lions.fi

Tampereen tilaisuuden järjestelyistä

Reima Mäkelä
reima.makela@lions.fi

Lions-klubit  palvelevat

Lions-järjestön jäsenet tekevät vapaaehtoistyötä yhtä hyvin lasten ja nuorten terveen elämän ja kehityksen turvaamiseksi kuin ikääntyneiden, perheiden, vammaisten ja muiden apua tarvitsevien tukemiseksi.

Lions-järjestön motto on: Me palvelemme. Palvelu tapahtuu paikallisten Lions-klubien kautta. Jäseniä järjestössä on lähes 1,4 miljoonaa 208 maassa. Suomessa jäseniä on noin 25.000. Naisia heistä on runsaat 4.000 eli 16%.

Lions-klubien tärkein kiinnostuksen kohde on oma lähialue ja asuinympäristö. Palvelun kohteina ovat mm. koulut ja päiväkodit, kunnalliset ja yksityiset vanhainkodit ja palvelutalot, vammaiset ja näkövammaiset ja lasten liikuntaharrastukset.

Paikallisen auttamisen lisäksi klubit osallistuvat myös kansallisiin ja kansainvälisiin hankkeisiin, mm. suurkatastrofikeräyksiin.

Lionsjärjestö ei pyri korvaamaan yhteiskunnan peruspalveluja, vaan vapaaehtoistyöllä annetaan apua kohteisiin, jotka jäävät hoitamatta julkisin varoin. Tämä apu voi olla pienille ryhmille tai yksittäisille ihmisille hyvinkin merkittävää.

Myös lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn on kehitetty useita eri palveluja, joita klubit toteuttavat kotiseuduillaan yhteistyössä eri oppilaitosten kanssa.

Palvelun lisäksi klubit auttavat myös taloudellisesti. Varat kerätään avustuskohteisiin järjestämällä erilaisia tapahtumia ja tempauksia. Keräysten tuotto menee lyhentämättömänä avustuskohteisiin. Vuonna 2007 Financial Timesin tekemän tutkimuksen mukaan Lions Clubs International Federation (LCIF) arvioitiin maailman luotettavimmaksi vapaaehtoisjärjestöksi.

Lisätietoja Suomen Lions-liitosta:

Maarit Kuikka