Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Pullonpalautusarpajaisilla tukea lapsipotilaille Suomessa

Lastenklinikoiden Kummit ry

Pullonpalautusarpajaisilla tukea lapsipotilaille Suomessa

Julkaistu: 12.03.2013 klo 14:00
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Parpa Oy:n yhteistyössä Lastenklinikoiden Kummien kanssa järjestämät pullonpalautusarpajaiset pyörähtivät 2. maaliskuuta käyntiin yhdeksässä K-marketissa pääkaupunkiseudulla. Kaupan asiakas voi osallistua hyväntekeväisyysarpajaisiin pullonpalautuksensa yhteydessä. Palautusautomaatilla asiakas pääsee valitsemaan ottaako hän pullopantit rahana vai käyttääkö hän panttiarvonsa palautusarpajaisiin. Arvonnan tulos selviää asiakkaalle heti automaatilla.

Parpa on järjestänyt onnistuneita pullonpalautusarpajaisia mm. SPR:n sekä MLL:n kanssa – nyt tukikohteena on Lastenklinikoiden Kummit ry. Kummien toiminnanjohtaja Anne Knaster toivoo, että arpajaiset saisivat tälläkin kertaa vauhdikkaan startin: ”Hienoa, että saamme tällä tavoin lisättyä lahjoitusvalikoimaan uuden tavan tehdä hyvää. Pullonpalautusarpajaiset ovat helppo keino osallistua lapsipotilaiden hoito-olosuhteiden kehittämiseen täällä Suomessa. Nyt vain tähdätään siihen, että uusi tukimuoto otettaisiin hyvin vastaan.”

K-market Raviolin kauppias Jussi Vaittinen kertoo lähteneensä mukaan, koska tämä on uusi tapa olla mukana tukemassa tärkeitä asioita: ”Ensimmäisen viikon aikana asiakkailta saatu palaute on osoittanut, että asiakkaat kokevat lahjoittamisen helpoksi.  Myös arpajaiset ovat herättäneet mielenkiintoa.”

Arpajaisten tuotosta vähintään 35 prosenttia palautuu voittoina asiakkaille. Yli puolet nettotuotosta tuloutetaan Lastenklinikoiden Kummeille ja loput varat käytetään arpajaisten järjestämiseen sekä palautusautomaattien päivittämiseen. Arpajaisvoittolistalta löytyy yli 3 000 voittoa ja päävoittona on 2 kpl Finnmatkojen matkalahjakortteja (arvo 1 000 eur/kpl). Arpajaisiin voi pilottivaiheessa osallistua Espoossa K-market Raviolissa (Lippajärventie 29–31), K-market Sellossa (Leppävaarankatu 7–9), Helsingissä K-market Manskussa (Mannerheimintie 94), K-market Paciuksessa (Paciuksenkatu 25), K-market Ratiksessa (Esterinportti 2), K-market Ruokakipparissa (Laivalahdenkaari 29), K-market Ruokapysäkissä (Hämeentie 31) ja Vantaalla K-market Honkatorilla (Itäinen Valkoisenlähteentie 19) sekä K-market Mikkolassa (Marsinrinne 8).

www.palautusarpa.fi

Parpa Oy, Marko Aaltio, 0400-473490, marko.aaltio@parpa.fi

Ruokakesko Oy, Janne Halinen, 050-5023724, janne.halinen@kesko.fi

Lastenklinikoiden Kummit ry, Anne Knaster, 040-4186547, anne.knaster@kummit.fi

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia yli 27 miljoonan euron edestä.