Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Planin tämän vuoden eettiset joululahjat kuluttajille

Plan Suomi Säätiö

Planin tämän vuoden eettiset joululahjat kuluttajille

Julkaistu: 27.11.2012 klo 11:42
Julkaisija: Plan Suomi Säätiö

TIEDOTE

27.11.2012, vapaa julkaistavaksi

Plan Suomi Säätiö

Planin tämän vuoden eettiset joululahjat kuluttajille

Planin eettiset Usko lapsiin – lahjat ovat vaihtoehto tavaraan kyllästyneelle. Eettiset lahjat Koulustipendi ja Koska olen tyttö – mikrolaina tukevat tyttöjä. Nuorten työllistymistä voi edesauttaa mm. Yrittäjäkoulutuksen avulla. Perinteisen joulukortin sijaan voi joulukorttirahan lahjoittaa

kehitysmaan lapselle www.plan.fi/lahjat.

Yritysten joululahjoitussivusto

Plan on tehnyt yrityksille oman palvelusivun helpottamaan yritysten joulua, yritysten toiveita kuunnellen. Omalla lahjoitussivustolla yritys voi helposti tehdä lahjoituksen yhdelle kuudesta Planin vaihtoehtokohteesta. Samalla yritys saa käyttöönsä joululahjoituksesta viestintämateriaalia, mm. sähköisiä joulukortteja, joita voi lähettää vapaasti asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Kansainväliset yritykset on huomioitu ja sivusto toimii myös ruotsiksi ja englanniksi www.planlahja.fi.

PlanShopin joulu on punainen ja vähän retro

Planin eettisten lahjojen lisäksi Planin verkkokauppa PlanShop tarjoaa jouluksi kaunista, eettistä ja käsintehtyä. Verkkokaupan tuotteet tukevat sekä kehitysmaiden käsityöosaamista että Planin työtä kehitysmaiden lasten hyväksi. Samalla tuetaan paikallisten työllistymistä.

Intiassa reilun kaupan periaatteella valmistettu Joulu keittiöpyyhe on helppo ja kevyt lähettää joulukortin sijaan. Kashmirin alueella valmistettu joulunpunainen Rohkeus – rannekorut on tehty käsin sorvaamalla ja maalaamalla, joten jokainen tuote on uniikki.

Planin pitkäaikainen suosikkikoru Aurinkolintu on palannut tuotantoon. Kuvion on suunnitellut Mikko Kuustonen ja se noudattelee intiaanikulttuurin symboliikkaa kertoen toivosta ja vapaudesta. Uudet Aurinkolinnut on tehty pienessä korupajassa Perussa. Korujen tekijät ovat lähtöisin köyhistä oloista ja nykyinen työ takaa heille oikeudenmukaisen korvauksen ammattitaitoisesta työpanoksesta.

Valokuvia https://www.dropbox.com/sh/6flwdarjso0kqnn/NFgcTIX1f1

Lisätietoja: Raisaleena Tokkola, Plan Suomi, tuotepäällikkö  puh. 040- 5009430  raisaleena.tokkola@plan.fi

Plan on kehitysyhteistyöjärjestö, joka parantaa kehitysmaiden lasten elämänlaatua pysyvästi. Työ tähtää lasten oikeuksien toteutumiseen ja keskittyy auttamaan kaikkein syrjityimpiä: tyttöjä, etnisiä vähemmistöjä, vammaisia lapsia ja katulapsia. Planin työn pääasiallisia rahoittajia ovat yksityiset, kummitoiminnassa mukana olevat ihmiset. Tärkeitä rahoittajia ovat myös ulkoasiainministeriö sekä yritykset. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan perustettiin 1937, ja Suomessa toiminta alkoi 1998. Plan toimii yhteensä 69 maassa. Lisätietoja: www.plan.fi