Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Pelastakaa Lapset: Jos apua ei saada Somaliaan pikaisesti, jopa miljoona lasta on vaarassa kuolla

Pelastakaa Lapset ry

Julkaistu: 20.07.2011 klo 15:09
Julkaisija: Pelastakaa Lapset ry

20.7.2011

YK on julistanut tänään Somalian keskisen ja eteläisen alueen nälänhätäalueeksi. Näillä kuivuudesta pahiten kärsineillä alueilla jo puolet lapsista kärsii pahasta aliravitsemuksesta.

Pelastakaa Lapset lähettää Lasten hätäapurahastostaan 20 000 euroa lisää tukemaan järjestön humanitaarisen avun ohjelmia itäisen Afrikan kuivuusalueilla.

”YK:n julistus vahvistaa pelkomme siitä, että pahentunut humanitaarinen tilanne tulee hyvin nopeasti leviämään myös muihin Somalian osiin vaikuttaen voimakkaasti erityisesti lapsiin”, sanoo Pelastakaa Lasten Itä-Afrikan aluetoimiston päällikkö Anne Kanene Nairobista.

”Vetoamme lahjoittajiin ja toivomme tukea menossa olevaan hätäapukeräykseemme, sillä tarvitsemme kipeästi varoja nälänhädästä kärsivien lasten elämän ja kehityksen turvaamiseksi”, toteaa Kanene.

Pelastakaa Lapset jakaa parhaillaan nälänhätäalueella lapsille ja lapsiperheille hätäapua. Lasten ruokintakeskuksissa eri puolilla Somaliaa 9000 lasta on saanut aliravitsemuksen hoitoon tarkoitettua erityisruokaa.  Pelastakaa Lapset pyrkii saavuttamaan humanitaarisella avullaan puoli miljoonaa lasta ja heidän perheitään. Välittömänä apuna jaetaan ruokaa, ravintolisää, puhdasta vettä ja terveyspalveluja.

Toimituksille tiedoksi:

Suomenkieliset haastattelut ja lisätietoja Nairobista:

Anne Kanene, Suomen Pelastakaa Lasten Itä-Afrikan aluetoimiston päällikkö, Kenia, Nairobi: kanene@savethechildrenfin.or.ke,

+ 254 735 073 010

Lahjoitukset Lasten hätäapurahastoon

Puhelinlahjoitus Lasten hätäapurahastoon 0700 04441 (12,67 €+ pvm)

Lahjoitustili Nordea 101730-210727 (viestiksi Itä-Afrikka)

www.pelastakaalapset.fi

(Keräyslupa POHA 2020/2010/3734)