Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Pelastakaa Lapset auttaa myrskystä kärsiviä Filippiineillä

Pelastakaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset auttaa myrskystä kärsiviä Filippiineillä

Julkaistu: 11.11.2013 klo 13:11
Julkaisija: Pelastakaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset on paikan päällä auttamassa katastrofista kärsiviä lapsia ja heidän perheitään myrskystä pahiten kärsivillä alueilla.

Trooppinen hirmumyrsky Haiyan iski Filippiineille viime perjantaina aiheuttaen mittavaa tuhoa ympäri saarivaltiota. Pelastakaa Lapset on nopeasti laajentamassa avustustoimintaansa, minkä vuoksi jäsenjärjestöt lähettävät lisää asiantuntijoita maahan.

Avustustyöntekijöitä on jo sijoitettuna muun muassa pahoin kärsineisiin Tacoblanin ja Ormacin kaupunkeihin Leyten saarella.

– Avustusryhmämme toimivat erittäin vaikeissa olosuhteissa. Tiet ovat rojun peitossa, ajoneuvot ovat vähissä ja lentokentät suljettuina, kertoo Pelastakaa Lasten Filippiinien maajohtaja Ned Olney.

Hädänalaiset tarvitsevat ruokaa, puhdasta vettä ja suojaa.

– Ponnistelemme, jotta avustustarvikkeita saadaan perille ja jaettua asianmukaisesti ja toimimme yhteistyössä paikallisten yhteisöjen, viranomaisten sekä muiden avustusjärjestöjen kanssa.

Toiminnan alkuvaiheessa jaamme puhdasta vettä, terveys- ja hygieniatarvikkeita sekä tarvikepakkauksia tilapäisten suojien rakentamiseen.

Kansainvälinen Pelastakaa Lapset on julkistanut 22,4 miljoonan euron hätäapuvetoomuksen puolen miljoonan ihmisen auttamiseksi Filippiineillä. Järjestö on toiminut maassa yli 40 vuotta ja vastaa vuosittain lukuisiin katastrofeihin.

Suomen Pelastakaa Lapset tukee järjestön avustustoimintaa Filippiineillä 50 000 eurolla Lasten hätäapurahastosta ja on käynnistänyt keräyksen myrskystä kärsivien hyväksi.

Auta Filippiinien katastrofista kärsiviä lapsia
Soita keräyspuhelimeen 0600 03365 (20,11 € + pvm)
Tekstaa LAPSELLE numeroon 16499 (viestin hinta 10 €)
Lahjoita keräystilille:
Nordea 101730-210727 viestiksi "Filippiinit" (IBAN: FI64 1017 3000 2107 27)
Tee verkkolahjoitus: www.pelastakaalapset.fi/lahjoita

Lisätietoja: Max Holm, tiedottaja, 010 843 5058, etunimi.sukunimi@pelastakaalapset.fi

Pelastakaa Lapset ry on vuonna 1922 perustettu, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kansalaisjärjestö, joka tukee erityisesti vaikeissa oloissa eläviä lapsia ja pyrkii edistämään lapsen oikeuksien toteutumista Suomessa ja maailmalla. Pelastakaa Lapset on osa Save the Children – järjestöä, joka toimii lasten hyväksi yli 100 maassa. Visionamme on maailma, jossa toteutuu jokaisen lapsen oikeus elämään, suojeluun, kehittymiseen ja osallistumiseen. Tehtävänämme on parantaa sitä tapaa, jolla lapsia kohdellaan sekä saada aikaan välittömiä ja pysyviä parannuksia lasten elämään. Lisätietoa:www.pelastakaalapset.fi