Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Partiolaisten Roihu-suurleiri avaa ovensa kumppaneille ja leiriläisten kotiväelle

Suomen Partiolaiset - Finlands Scouter ry

Julkaistu: 22.07.2016 klo 16:00
Julkaisija: Suomen Partiolaiset - Finlands Scouter ry

Suomen Partiolaisten järjestämä suurleiri Roihu kerää viikonlopun aikana Hämeenlinnan Evolle lähes 10 000 vierailijaa, joista suurin osa on leiriläisten vanhempia ja ystäviä. Lisäksi leirillä vierailee suuri määrä eri yritysten ja järjestöjen edustajia. Vierailijoiden myötä leirin henkilömäärä kasvaa noin 25 000:een.

"Vierailupäivän järjestäminen on ollut iso ponnistus leiriorganisaatiolle. Halusimme kuitenkin, että myös leiriläisten kotiväellä on mahdollisuus nähdä aitoa leirielämää ja päästä osaksi leirikokemusta päivän ajaksi", vierailupäivästä vastaava yhteistyöjohtaja Anne Salmela kertoo.

Roihulta oppia muidenkin suurtapahtumien järjestämiseen
Vierailijoista monet tulevat leiriin hakemaan oppia metsäolosuhteissa tehdyistä ratkaisuista erilaisten suurtapahtumien järjestämiseksi.

"Roihulla on valtavasti annettavaa lukuisille sidosryhmille. Esimerkiksi Suomen Punainen Risti kerää leiriltä parhaita käytäntöjä maasto-olosuhteissa toimimisesta. Ehkäpä leiriä varten kehitetyt tiskialtaat parantavat lähivuosina pakolaisleirien hygieniaa Lähi-Idässä", toteaa leirinjohtaja Heikki Otsolampi.

Suurleiri on rakentunut tiiviissä yhteistyössä erilaisten yhteistyökumppaneiden kanssa.

"Ensimmäistä kertaa suurleirillä kumppanit ovat auttaneet näin monella tapaa leirin valmisteluissa. Vastavuoroisesti he myös näkyvät merkittävästi leirillä", jatkaa Otsolampi.

Leiri kiinnostaa myös kansanedustajia

Roihu järjestetään Evon retkeilyalueella, jonka ylläpidosta partiolaiset huolehtivat yhteistyössä Metsähallituksen kanssa.

Lauantaina leirille on tulossa vierailemaan suuri joukko kutsuvieraita, muun muassa eduskunnan Partioparlamentin puheenjohtaja, kansanedustaja Mari-Leena Talvitie sekä kansanedustajat Ben Zyskowicz ja  Matti Vanhanen. Vanhanen on toiminut Roihun neuvottelukunnan puheenjohtajana ja hänellä on ollut iso rooli siinä, että Evolle saatiin Vanhasen pääministeriaikana pysyvä nuorisoleirialue.

"Partio elää vahvassa vuorovaikutuksessa koko yhteiskunnan kanssa. On tärkeää, että myös päätöksentekijöille jää kuva siitä, mitä valtava joukko nuoria voi saada yhdessä aikaan", päättää leirinjohtaja Otsolampi.

Heikki Otsolampi, Leirinjohtaja, p. 050 618 60, heikki.otsolampi@roihu2016.fi
Loviisa Läärä, PR-päällikkö, p. 050 492 5060, loviisa.laara@roihu2016.fi

Kuvia median käyttöön: http://roihu.kuvat.fi/kuvat/Lehdist%C3%B6kuvat/

Tutustu muihin Roihun tiedotteisiin: http://roihu2016.fi/medialle/tiedotteet

Suomen Partiolaisten järjestämä suurleiri Roihu järjestetään Hämeenlinnan Evolla 20.–28.7.2016. 17 100 ilmoittautuneesta leiriläisestä jopa 3000 tulee ulkomailta. Kaiken kaikkiaan Roihulla on osallistujia 45:stä eri maasta. Leiri on avoin myös kaikille partioon kuulumattomille ja heitä on tulossa leirille noin 2000.
@Roihu2016: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, SnapChat, Medium-blogi

Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry on Suomen suurin nuorisojärjestö, jonka toiminnassa on vuosittain mukana yli 65 000 jäsentä. Maailmanlaajuisesti partiolaisia on noin 45 miljoonaa yli 200 maassa. Meillä olet osa maailmanlaajuista yhteisöä, jonka avulla maailmasta voi tehdä paremman paikan. Lähde mukaan seikkailuun osoitteessa partio.fi/liity