Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Palestiinalaista mimmiräppiä sekä Silent Disco maailman nuorten puolesta!

Kirkon Ulkomaanapu

Palestiinalaista mimmiräppiä sekä Silent Disco maailman nuorten puolesta!

Kutsu.
Julkaistu: 21.05.2012 klo 12:22
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Arvoisa median edustaja,

Tänä vuonna Maailma kylässä tarjoaa kävijöilleen palestiinalaisasiaa – ja räppiä!

Esimaistiaisia Suomessa ensi kertaa nähtävästä palestiinalaisesta mimmiräpistä on tarjolla perjantaina 25.5. Kirkon Ulkomaanavun vip-vierastilaisuudessa, jossa esitetään myös loistossaan U2:n kiertueiden kanssa kilpaileva, täysin ennennäkemätön audiovisuaalinen Silent Disco –show kehitysmaiden nuorten asian edistämiseksi.

Tilaisuudessa nähtävän Anna avain ammattiin -Silent Disco – show’n ovat toteuttaneet yhteistyössä Kirkon Ulkomaanavusta Ville Asikainen sekä Mural Media. Teos on osa nuorten asian esiintuomiseen tähtäävää Tekoja-kampanjaa, joka YK:n Ban Ki-Moonin tavoin haluaa nostaa nuorten asian yleiseen tietoisuuteen. Nuoret ovat maailman suurin väestöryhmä, ja jo nyt heistä 90 prosenttia asuu kehitysmaissa. Kirkon Ulkomaanapu haluaa vedota päättäjiin, mm. presidentti Sauli Niinistöön, nuorten kouluttamiseksi.

Kirkon Ulkomaanapu haluaa nostaa esiin myös palestiinalaisalueiden hädän. Alkuperä merkkaa –kampanjan tarkoitus on ajaa Israelin laittomista siirtokunnista tuleviin tuotteisiin niiden todellisen alkuperän mukaista merkitsemiskäytäntöä. Kampanjakasvona toimii näyttelijä Joonas Saartamo, ja palestiinalaisalueiden nuorten tilanteesta paikan päällä riimittelemässä kaksi maanpaossa elävää naistaitelijaa, spoken word -tähti Rafeef Lontoosta sekä R&B -diiva Sabreena da Witch USA:sta.

Molempia on harvinaislaatuinen mahdollisuus haastatella varaamalla etukäteen haastatteluaika tiedottaja Eriikka Käyhköltä. Viestin lopussa taiteilijaesittelyt sekä promokuvat.

Ilmoittaudu Maailma kylässä –festivaalien kutsuvierasnäytökseen pe 25.5. klo 16.30 Kirkon Ulkomaanavun telttaan (G412) Eriikka Käyhkölle keskiviikkoon 23.5. klo 12 mennessä, p.0400103286 eriikka.kayhko@kirkonulkomaanapu.fi.

Toimi nopeasti, sillä vain nopeimmat mahtuvat mukaan!

Ohjelma:

Tilaisuus alkaa klo 16.30 ja päättyy klo 18.

16.30 – 16.45 Tarjoilu

16.45 Tervetuliaissanat

17.00 Silent Disco - Rafeef

17.15 Silent Disco – Anna avain ammattiin -multimediashow

17.30 Silent Disco - Sabreena

Sabreenan ja Rafeedin yleisökeikat:

-      Rafeed Ziadah: Hadeel over Gaza

La 26.5. 14:20-14:40 ja Su 27.5. 16:00-16:20 Amazon-lava
    -    Sabreena Da Witch

La 26.5. 17:10-17:40 Mekong-lava

Anna avain ammattiin -Silent Discon esitysajat:

Jatkuva nos-stop esitys Kirkon Ulkomaanavun teltalla

Tervetuloa!

Eriikka Käyhkö, mediavastaava tiedottaja

Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.