Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Naisten Pankki on kerännyt 5 miljoona euroa

Naisten Pankki

Naisten Pankki on kerännyt 5 miljoona euroa

Julkaistu: 06.03.2013 klo 10:43
Julkaisija: Naisten Pankki

Naisten Pankki on kerännyt kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kaikkiaan jo yli viisi miljoonaa euroa. Naisten Pankilla on tällä hetkellä yli 1800 osakkeenomistajaa ja lähes 2200 kuukausilahjoittajaa. Naisten Pankki tukee hankkeita kaikkiaan 12 maassa. Hankkeiden toteutuksesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu. Uudella Bisnesenkeli-kampanjalla etsitään lisää kuukausilahjoittajia Naisten Pankille.

Naisten Pankille lahjoitetuilla varoilla rahoitetaan hankkeita, jotka parantavat naisten taloudellista toimeentuloa, osaamista ja oikeuksien toteutumista. Naisille annetaan pienlainoja, ammattikoulutusta ja muuta yrittäjyyttä tukevaa koulutusta. Koulutus on kyläpankkien perustamisen ohella olennainen osa hankkeita.

Naisten Pankin verkostossa on eri puolilla Suomea mukana yli 3500 vapaaehtoista. Toimintaa on 33 paikkakunnalla 40 eri ryhmässä. Viimeisen vuoden aikana ryhmät ovat järjestäneet yli 500 tilaisuutta, joissa he ovat keränneet varoja ja kertoneet kehitysmaiden naisten tilanteesta.

Naisten Päivän aikaan käynnistyy Naisten Pankin uusi Bisnesenkelikampanja, jolla hankitaan uusia kuukausilahjoittajia tukemaan Naisten Pankin hankkeita. Kuukausilahjoittaminen on edullisin tapa tukea Naisten Pankkia.

Naisten Pankin ohjausryhmän puheenjohtaja Ritva Ohmeroluoma, p. 050 330 9214

Kirkon Ulkomaanavun viestintäjohtaja Veera Hämäläinen, p. 050 386 6634

Naisten Pankin aluesolujen yhteystiedot

Naisten Pankki kerää varoja kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kestävän kehityksen periaattein. Naisten Pankin rahastoa hallinnoi ja hankkeiden toteuttamisesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu.