Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Meritaimenten istutus Itämereen ti 20.10. Rymättylässä

Meritaimenten istutus Itämereen ti 20.10. Rymättylässä

Kutsu.
Julkaistu: 16.10.2015 klo 15:46
Julkaisija: Statiivi

Aurajoen Nuorkauppakamari toteutti Turun päivänä 2013 Ankkaralli-tapahtuman, jossa kerättiin varoja Itämeren tilan kohentamiseen. Tämän vuoden aikana olemme tehneet yhteistyötä Airisto-Velkuan kalastusalueen kanssa. Ankkaralli-rahoilla olemme tukeneet heidän meritaimenten kasvatus- ja istutustyötään. Keväällä meritaimenten poikaset kerättiin "päiväkotiin" kasvamaan ja nyt on tullut aika merkitä ja päästää nämä kalat vapauteen. Ankkaralli-kaloja merkitään ja istutetaan saman verran kuin kisa-ankkoja myytiin eli 1630 kpl.

Tule tutustumaan merkitsemistyöhön ensi viikon tiistaina 20.10. Osoite on Vohlastentie 36, Rymättylä. Rannalta on venekuljetus, joka lähtee klo 11. Venematka ei ole pitkä, mutta varautukaan lämpimillä vaatteilla!

Kampanja on osa Suomen Nuorkauppakamareiden Intohimona Itämeri -projektia, jossa toteutetaan erilaisia projekteja ja tempauksia Itämeren hyväksi.

Yhteystiedot:

Timo Saarinen, Airisto-Velkuan kalastusalue (http://airistovelkua.fi/wp/), puh. 040 052 5323
Niina Vieno, Aurajoen Nuorkauppakamari, Intohimona Itämeri -projektipäällikkö, puh. 050 544 8431
Jussi Huuskonen, Aurajoen Nuorkauppakamari, Ankkaralli- projektipäällikkö, puh. 050 382 1181

Lisätietoa Ankkarallista: http://ankkaralli.fi/

Intohimona Itämeri -projekti on Suomen Nuorkauppakamarien ja Baltic Sea Action Groupin yhteistyössä toteuttama hanke, jonka päätavoitteena on saada yritysten, yhteisöjen ja yksityisten sitoumuksia toimia Itämeren hyväksi. Lisätietoa: http://www.jci.fi/fi/projektit/intohimona+itameri/ ja FB: https://www.facebook.com/IntohimonaItameri

Lisätietoa: Projektipäällikkö Niina Vieno, niina.vieno@gmail.com, 050 544 8431