Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Maria Drockila vastaa Supersiskot-hankkeen mainoksesta syntyneeseen kohuun

Supersiskot

Maria Drockila vastaa Supersiskot-hankkeen mainoksesta syntyneeseen kohuun

Julkaistu: 30.04.2013 klo 17:27
Julkaisija: Supersiskot

Kata Souri on mediassa tuonut esiin, että Helsingin Sanomien tämän päivän koko sivun Supersiskot-ilmoitus ei ole hänen hyväksymä. Kuluneen päivän aikana on selvinnyt että tämä on valitettavasti osittain totta. Viimeisimmät tekstimuutokset jäivät mainostoimiston inhimillisen erehdyksen takia lähettämättä Kata Sourin tarkastettavaksi.  Ilmoituksesta voi syntyä kuva, että tarina on tapahtunut oikeasti Kata Sourille. Näin ei ole vaan Kata Souri esiintyy ainoastaan mainoksessa hankkeen kasvona.

"Teimme inhimillisen virheen, josta koitui mielipahaa Katalle. Siitä olen pahoillani Bob the Robotin toimarina ja hankkeen vetäjänä. Kyllä tässa asia on oleellisempi kuin yksi lause. Julkinen keskustelu on mennyt ihan älyttömyyksiin, mutta ei voi mitään. Suomessa on tuhansia lapsia, joita ei saa jättää yksin ongelmiensa kanssa" Jukka Kurttila toteaa.

Kata Sourin pyynnöstä poistamme hänet hankkeen materiaaleista. Olemme syvästi pahoillamme Kata Sourille aiheutuneesta mielipahasta.

--------

Supersiskot.fi on nettitukisivusto, jonka kautta avun tarpeessa oleva nuori voi helposti ottaa ensiaskeleen saadakseen luotettavaa tukea. Sivustolla toimii myös netti- kauppa, jonka kautta yksityishenkilöt ja yritykset voivat lahjoittaa varoja, ryhtyä vapaaehtoiseksi, liittyä Supersiskot-tukiverkostoon ja ostaa erilaisia Supersiskot-tuotteita. Kaikki kerätyt varat käytetään lyhentämättömänä nuorten tyttöjen syrjäytymisen ennaltaehkäisyyn, kuten nettituen ylläpitoon.

Supersiskot-hanke on ainutlaatuinen, koska se on täysin vapaaehtoistyöhön perustuva ja hallintokuluja ei ole lainkaan. Hankkeen taustalla työskentelee hyväntekeväisyyden nimissä suuri joukko eri alojen ammattilaisia, jotka haluavat lahjoittaa osaamista ja aikaansa hankkeen hyväksi. Lisäksi useat yritykset ovat jo nyt lähteneet mukaan esim. tuotelahjoituksin.

Lisätiedot:
www.supersiskot.fi
www.zonta.fi
www.facebook.com/Supersiskot

-----------

Yhteystiedot ja haastattelupyynnöt:

Maria Drockila

Supersiskot-hankkeen perustaja

maria.drockila@supersiskot.fi

Zonta International Piiri 20

Marja Koivula

Governor
040 578 1972
governor@zonta20.org

Zonta International Piiri 20

Erja Lindholm

PR- ja viestintätoimikunnan pj.
prpiiri20@zonta20.org

Zonta International on vuonna 1919 perustettu maailmanlaajuinen poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton naisten palvelujärjestö. Suomessa jäseniä on noin 1700. Järjestön tavoitteena on edistää naisten ihmisoikeuksien toteutumista kaikkialla maailmassa, parantaa naisten ja tyttöjen koulutusta, terveydenhuoltoa ja taloudellista asemaa sekä vaikuttaa asenteisiin ja lainsäädäntöön. Y-tunnus 2018616-4. Zonta International Piiri 20 toimii Supersiskot–hankkeen vastuullisena toteuttajana.

Supersiskot  on hyväntekeväisyyshanke, jonka tavoitteena on ennaltaehkäistä suomalaisten nuorten tyttöjen syrjäytymistä ja seksuaalista hyväksikäyttöä. Hankkeen tuottamin varoin on tarkoitus parantaa seksuaalisen hyväksikäytön uhrien mahdollisuuksia pitkään ja kattavaan terapiaan sekä eri menetelmin kasvattaa nuorten tyttöjen uskoa itseensä. Tarkoituksena on madaltaa kynnystä ja rohkaista nuoria tyttöjä hakemaan apua, järjestämällä lisäresursseja ja rahoitusta tukitoimintaan. Antamansa Hyväntekeväisyys-Diili –panoksen lisäksi Maria Drockila osallistuu hankkeen suunnitteluun ja toteutukseen.