Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Maanpuolustuspäivä Loviisassa 2.10.2011

Reserviläisliitto tiedottaa

Maanpuolustuspäivä Loviisassa 2.10.2011

Kutsu.
Julkaistu: 27.09.2011 klo 12:16
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Reserviläisliitto kutsuu tiedotusvälineiden edustajat tutustumaan Uudenmaan 29. Maanpuolustuspäivään sunnuntaina 2.10.2011 Loviisassa.

Reserviläisliiton toiminnanjohtaja Olli Nyberg, Loviisan reserviupseerien kunniapuheenjohtaja Håkan Karlsson sekä Loviisan seudun reserviläisten sihteeri Peter Ögård ottavat toimittajat vastaan klo 10.30 Liikuntahallilla, osoitteessa Brandensteininkatu 29, Loviisa. Kahvittelun lomassa Olli Nyberg kertoo reserviläisjärjestöjen toiminnasta ja näkemyksistä liittyen puolustusvoimauudistukseen, Ottawan jalkaväkimiinat kieltävään sopimukseen sekä uudistuneeseen aselakiin.

Tämän jälkeen on mahdollisuus tutustua Puolustusvoimien kalustonäyttelyyn, näyttelykenttään ja siellä oleviin esittelypisteisiin. Klo 11 Maanpuolustuspäivän järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Tom Liljestrand ja kaupunginedustaja liittyvät seurueeseen.

Loviisan Maanpuolustuspäivän ohjelma:
• klo 9.00 Lipunnosto raatihuoneen edessä
• klo 10.00 Jumalanpalvelus Loviisan kirkossa
• klo 10.00 – 14.00 Kalustonäyttely ruotsinkielisen yläasteen ympärillä
• klo 11.00 – 13.00 Kenttälounasmahdollisuus (reserviläiset tarjoavat hernekeittoa)
• klo 11.45 – 12.00 Paraatijoukkojen katselmus
• klo 12.30 Paraatijoukkojen ohimarssi
• klo 12.45 Kahvitarjoilu Liikuntahallissa
• klo 13.30 Maanpuolustusjuhla Liikuntahallissa

Tervetuloa tutustumaan Uudenmaan 29. Maanpuolustuspäivään!

Reserviläisliiton toiminnanjohtaja Olli Nyberg 0400 640 755 tai olli.nyberg@reserviläisliitto.fi
Järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Tom Liljestrand 0400 496 206 tai tom.liljestrand@liljenet.fi

Reserviläisliitto on Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, johon kuuluu 350 paikallista jäsenyhdistystä ja 18 maakunnallista piiriä. Henkilöjäseniä liitolla on 36.000, joista valtaosa on asepalveluksen suorittaneita henkilöitä. Reserviläisliiton tehtävänä on ylläpitää reserviläisten kenttäkelpoisuutta sekä suomalaisten maanpuolustustahtoa. Päätoimintamuotoja ovat ammunta, urheilu ja liikunta, maanpuolustustahdon hyväksi tehtävä työ, veteraanituki ja erilainen koulutus. Reserviläisiitto on jäsenenä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksessä (MPK), jonka vapaaehtoiskouluttajista lähes puolet on Reserviläisliiton jäseniä. MPK järjestää vuositasolla noin 1.500 koulutustapahtumaa, joihin osallistuu yli 30.000 suomalaista. Koulutuksen painopiste on reserviläisten sotilaallisessa koulutuksessa. Reserviläisliiton puheenjohtajana toimii kuljetusyrittäjä Markku Pakkanen Kouvolasta. Lisätietoja osoitteesta www.reservilaisliitto.fi.