Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Maa- ja kotitalousnaiset viettää Naisvoimaa-päivää 3.2. naiskirjailijoiden seurassa

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Julkaistu: 30.01.2012 klo 12:10
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Maa- ja kotitalousnaisten yhdistykset viettävät Naisvoimaa-päivää tämän viikon perjantaina. Yhdistykset järjestävät jollakin paikkakunnilla yhteistyössä kirjastojen kanssa tilaisuuksia, joissa tutustutaan naiskirjailijoiden tuotantoon, keskustellaan niiden teemoista ja joissakin kirjastoissa tavataan itse kirjailijoitakin. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia.

Naisvoimaa-päivänä Maa- ja kotitalousnaiset haluavat kutsua naisia laajasti yhteen. Päivää vietetään nyt ensimmäistä kertaa ja teemana tänä vuonna on naisvoimaa naiskirjailijoista.

Naisvoimaa-päivä tukee yhteisöllisyyttä

Maa- ja kotitalousnaisten jäsenille tehdyn kyselyn mukaan yhteisöllisyyttä pidetään tärkeimpänä syynä olla mukana oman yhdistyksen toiminnassa.  Yhdessä tekemisestä, olemisesta ja kokemisesta saadaan iloa ja ennen kaikkea jaksamista arkeen. Maa- ja kotitalousnaisten liki 1 700 yhdistystä järjestää jäsenilleen muun muassa erilaisia kursseja, retkiä ja tapahtumia.

Maa- ja kotitalousnaiset on maaseutuhenkisten naisten järjestö, jolla on lähes 60 000 jäsentä. Jokainen on tervetullut mukaan toimintaan. Monimuotoisen järjestötoiminnan lisäksi järjestö tarjoaa asiantuntijapalveluja ruokaan, kotitalouteen, maaseudun maisemanhoitoon sekä maaseudun yritystoimintaan liittyen.

Naisvoimaa

Helena Velin, järjestöpäällikkö, Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry.
puh. 040 527 1579, helena.velin@maajakotitalousnaiset.fi

Johanna Saarikoski, viestintäpäällikkö, Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry.
puh. 040 526 8475, johanna.saarikoski@maajakotitalousnaiset.fi

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on valtakunnallisen neuvontajärjestön keskusjärjestö. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Lähes 60 000 jäsenen ja noin 70 ammattineuvojan maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä.