Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Legacy Day muistuttaa testamenttilahjoituksen merkityksestä

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto

Legacy Day muistuttaa testamenttilahjoituksen merkityksestä

Julkaistu: 13.09.2015 klo 06:00
Julkaisija: SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto

TIEDOTE 13.9.

Tänään 13.9. vietetään kansainvälistä Legacy Day -päivää. Teemapäivä muistuttaa testamenttilahjoituksen merkityksestä itselle tärkeiden asioiden edistämiseksi.  SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto toivoo, että päivä saisi ihmiset miettimään mahdollisuutta jättää testamentissaan esimerkiksi pieni osa perinnöstään hyvään tarkoitukseen. Yleishyödyllisenä järjestönä SEY ei joudu maksamaan perintöveroa.

- Suomessa testamenttilahjoittaminen on vielä melko tuntematonta. Testamenttilahjoitukset ovat kuitenkin todella tärkeitä työllemme eläinten hyväksi. Testamenttilahjoittaminen on myös helppo tapa suunnata varojaan tärkeäksi kokemaansa tarkoitukseen, kertoo SEYn varainhankkija Aura Yliselä.

Testamentin laatiminen voi helposti tuntua kaukaiselta asialta ja herättää kysymyksiä. Lahjoitusta harkitseva voi pohtia mahdollisuutta yhdessä SEYn asiantuntijan kanssa. SEY on 14 muun hyväntekeväisyysjärjestön kanssa mukana Hyvä testamentti -kampanjassa, jonka tarkoituksena on kertoa kansalaisille testamentin jättämisestä hyväntekeväisyyteen.

- Meiltä saa apua käytännön järjestelyissä, ja Hyvä testamentti -kampanjan kautta saa myös ilmaista asianajajan neuvontaa, Yliselä kertoo

Legacy Day -päivään osallistuu kansainvälisesti yli tuhat hyväntekeväisyysjärjestöä.

Lisätietoja Hyvä testamentti -kampanjasta: www.hyvatestamentti.fi

SEY järjestää tiistaina 3.11. klo 17 testamentti-illan, jossa SEYn toiminnanjohtaja Maria Lindqvist ja asianajaja Piia Jeremejeff asianajotoimisto Legistumista antavat lisätietoja testamentin tekemisestä. Tlaisuus järjestetään SEYn toimistolla osoitteessa Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki (1. kerroksen auditorio). Tapahtumaan on vapaa pääsy

Aura Yliselä

Varainhankkija

aura.ylisela@sey.fi

040 830 1709

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto on vuodesta 1901 eläinsuojelutyötä tehnyt Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. SEYn toimialaan kuuluvat kaikki eläimet ja liiton toiminta kattaa koko maan.