Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Lasten ja nuorten puhelimella ylimääräinen aamupäivystys koulujen alkaessa

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Lasten ja nuorten puhelimella ylimääräinen aamupäivystys koulujen alkaessa

Julkaistu: 14.08.2015 klo 09:13
Julkaisija: Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin päivystää koulujen alkaessa myös aamun tunteina. Viikolla 34 (17.-21.8.) puhelimeen voi soittaa klo 7-9. Tämän lisäksi puhelin vastaa normaaleina päivystysaikoina.

Koulujen alkaessa lapsia ja nuoria saattavat pohdituttaa esimerkiksi kaverisuhdehuolet, ulkopuolisuus tai yksinäisyyden ja kiusaamisen kokemukset koulussa. Tämän vuoksi MLL on halunnut tarjota mahdollisuuden keskustella mieltä vaivaavista asioista myös ennen koulupäivän alkua. Poikkeuksellinen aamupäivystys kestää viikon ajan.

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin on valtakunnallinen kaikille alle 21-vuotiaille tarkoitettu puhelin, joka päivystää vuoden jokaisena päivänä numerossa 116 111. Päivystysajat ovat arkisin klo 14-20 ja viikonloppuisin klo 17-20. Puhelut ovat luottamuksellisia ja soittajalle maksuttomia. Puheluihin vastaa MLL:n kouluttama vapaaehtoinen päivystäjä.

Lisäksi lapsi tai nuori voi kirjoittaa luottamuksellisen kirjeen MLL:n Nuortennetin kirjepalveluun, johon päivystäjä vastaa keskimäärin viikossa. MLL tarjoaa myös mahdollisuuden kahdenkeskiseen chat-keskusteluun luotettavan aikuisen kanssa kolme kertaa viikossa.

auttavien puhelin- ja nettipalvelujen päällikkö Tatjana Pajamäki, p. 075 3245 422, etunimi.sukunimi@mll.fi
suunnittelija Satu Tallgren, p. 075 3245 428, etunimi.sukunimi@mll.fi
tiedottaja Tiina Tuominen, p. 075 3245 580, etunimi.sukunimi@mll.fi

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia.

MLL:n visio 2024: Suomi on lapsiystävällinen yhteiskunta, jossa lapsen etu asetetaan etusijalle ja jossa lapset ja nuoret voivat hyvin.

Tutustu MLL:n toimintaan www.mll.fi
MLL Twitterissä @MLL_fi