Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Laskiaissunnuntain kolehti kerätään katastrofien uhreille

Kirkon Ulkomaanapu

Laskiaissunnuntain kolehti kerätään katastrofien uhreille

Julkaistu: 24.02.2011 klo 11:27
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Tulevana laskiaissunnuntaina 6.3. kerättävä kolehti käytetään katastrofien uhrien auttamiseksi Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta. Katastrofirahastosta annetulla avulla pelastetaan ihmishenkiä ja annetaan akuuttia hätäapua, kuten puhdasta vettä, lääkkeitä ja suojaa.

Eri puolilla maailmaa sodat ja luonnonmullistukset romahduttavat ihmisten elämän yhtäkkiä, varoittamatta. Hätätilanne voi olla kodin tuhoava tulva tai maanjäristys, koko kylän poispyyhkäisevä tulivuorenpurkaus tai pakenemaan pakottava sota. Kotinsa, läheisensä tai terveytensä menettäneenä ihminen on hauraimmillaan. Katastrofikeräyksen järjestäminen ja avustusvarojen kerääminen vie aina oman aikansa, mutta katastrofirahastosta apua voidaan välittää kriisiin joutuneille heti.

Vuoden 2010 aikana katastrofiapua annettiin muun muassa Haitin maanjäristyksen uhreille ja Pakistanissa tulva-alueille. Molemmilla alueilla tuen ja avun toimittaminen jatkuu edelleen.

Lue lisää työstämme Haitissa: www.kirkonulkomaanapu.fi/haiti

Asta Turtiainen, seurakuntayhteyksien koordinaattori puh. 050 566 6278

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. www.kirkonulkomaanapu.fi