Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Lahjoituksia Syyrian pakolaisille tarvitaan nopeasti lisää

Kirkon Ulkomaanapu

Lahjoituksia Syyrian pakolaisille tarvitaan nopeasti lisää

Julkaistu: 28.08.2013 klo 14:07
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjohtaja Antti Pentikäinen vetoaa suomalaisiin, jotta Syyrian sodan pakolaisille saataisiin lisäapua.

”Jokainen voi auttaa sodan mielettömyydestä huolimatta. Vetoan suomalaisten omaantuntoon ja pyydän lahjoituksia Syyrian sodan uhrien auttamiseksi. Tilanne tavallisten ihmisten kannalta on ollut jo pitkään sietämätön.  Emme mitenkään pysty auttamaan riittävästi tähän mennessä saaduilla lahjoituksilla”, Pentikäinen sanoo.

Kirkon Ulkomaanapu on saanut lahjoituksina suomalaisilta tänä vuonna vasta 62 000 euroa. Ulkoministeriö on tukenut Syyrian Ulkomaanavun toteuttamaa pakolaisohjelmaa vuodesta 2012 lähtien 650 000 eurolla.

Nyt vetoomus on kohdistettu yksityishenkilöille ja seurakunnille, jotta alueelle saataisiin lisää apua.

”Kaikki lahjoitukset ovat tärkeitä. Ennakoimme sodan uusien käänteiden lisäävän pakolaisten määrää merkittävästi. Samalla Syyrian sisällä sodan jalkoihin jääneiden hyväksi pitää pystyä tekemään enemmän.”

Kirkon Ulkomaanapu toimii Jordaniassa Za’atrin ja King Abdullah Parkin pakolaisleireillä ja on tukenut pakolaistyötä Syyrian sisällä paikallisten kumppaneiden kautta. Suunnitelmana on laajentaa operaatiota tarpeen kehittyessä.

Lahjoita:

Pankkisiirrolla Nordea:FI33 1572 3000 5005 04, viestiksi Syyria
Tekstiviestillä: Lähetä sana "APU" numeroon 16 499 (10 €)
Soittamalla lahjoituspuhelin: 0600 9 5124 = 20,11 e/puhelu (+pvm/mpm)

Toiminnanjohtaja Antti Pentikäinen, 040 5313 514
Kansainvälisen ohjelman johtaja Tomi Järvinen, 040 641 8209

Mahdolliset haastattelupyynnöt ohjelmatyöntekijöillemme Jordaniassa tiedottaja Eeva Suhosen kautta, 0400 103286

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.