Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Kummien juhlavuosi huipentuu Joulu Mielelle -konsertissa

Lastenklinikoiden Kummit ry

Kummien juhlavuosi huipentuu Joulu Mielelle -konsertissa

Kutsu.
Julkaistu: 14.11.2013 klo 12:30
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Syksyllä 20 vuotta täyttänyt Lastenklinikoiden Kummit ry päättää juhlavuotensa perinteisen Joulu Mielelle -konsertin tunnelmissa Finlandia-talossa 26. marraskuuta. Konsertti esitetään MTV3:lla sunnuntai-iltana 22. joulukuuta. Lapsipotilaiden hyväksi tunnelmallisessa tapahtumassa esiintyvät Tapani Kansa, Maarit, Danny, Antti Railio, Krista Siegfrids, Koop & Flute of Shame, Katri Ylander, Riki Sorsa, Antti Ketonen, Olli Lindholm, Laura Voutilainen, Karu-Kopla sekä Club for Five. Janne Virtasen ja Heidi Sohlbergin juontaman konsertin musiikkiesityksiä tahdittaa Boston Promenade -big band.

Lastenklinikoiden Kummit kiittää tiedotusvälineitä toimintansa tukemisesta lapsipotilaiden hoito-olosuhteiden parantamiseksi Suomessa – lämmin tervetulotoivotus jouluiseen konserttipressiin!

Toivotamme Kummien tapahtumissa 20 vuoden aikana vierailleet toimittajat ja tiedotusvälineet lämpimästi tervetulleeksi juhlavuoden päätöskonsertin lehdistötilaisuuteen, joka järjestetään Finlandia-talossa 26.11. kello 17:45 alkaen. Tilaisuudessa on mahdollisuus haastatella konserttiesiintyjiä ja tarjolla on pientä jouluista purtavaa. Joulutunnelmaan virittäytymiseksi tiedotusvälineiden edustajat ovat niin ikään tervetulleita seuraamaan lehdistötilaisuuden jälkeen alkavaa konserttia (19:00). Akkreditoitumiset lehdistötilaisuuteen pyydämme 22. marraskuuta mennessä osoitteeseen matti.valli@kummit.fi (ilmoitattehan samalla mahdollisesta halukkuudestanne jäädä seuraamaan konserttia).

Konserttiliput ja joululahjoitusohjeet

22,50/27,50 € maksavat Joulu Mielelle -konserttiliput ovat myynnissä Lippupisteessä.

Yli 1000 euron lahjoituksella saa joulutervehdyksen Joulu Mielelle -konserttilähetykseen MTV3:lla sunnuntai-iltana 22. joulukuuta kello 19:30-21:00. Ennakkolahjoituksia voi tehdä osoitteessa kummit.fi. Lähetyksen aikana lahjoittaa voi soittamalla numeroihin 0600-1-6000 (15,36 € + pvm) sekä 0600-1-2206 (suuremmat lahjoitukset). Tekstarilahjoituksia voi tehdä lähettämällä viestin “KUMMIT” numeroon 16155 (viestin hinta 10 €).

Lastenklinikoiden Kummit ry on 1993 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, joka tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Vuoden 2012 lahjoitussumma lastenklinikoille ja lastentautien tutkimustyöhön oli n. 1,7 miljoonaa euroa. Koko toimiaikanaan Lastenklinikoiden Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 30 miljoonan euron edestä. Yhdistyksen perustajäsenistöön kuuluvat Hjallis Harkimo, Taneli Mäkelä, Riki Sorsa, Juha Rantasila sekä Teemu Selänne.

Tutustu Kummien tarinaan 1993–2013

Lue Kummien 20-vuotisjuhlehti

www.kummit.fi

Matti Valli, p. (09) 682 452 14, matti.valli@kummit.fi

Anne Knaster, p. 040 418 6547, anne.knaster@kummit.fi

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko 20-vuotisena toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 30 miljoonan euron edestä.