Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Kulttuuri-TETin pilotit ovat käynnissä

EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Kulttuuri-TETin pilotit ovat käynnissä

Julkaistu: 09.09.2014 klo 09:46
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Hakuajat syksyn Kulttuuri-TETteihin ovat käynnissä. Viisi taidelaitosta ottaa syksyn aikana tet-harjoitteluun nuoria, jotka saavatkin hyllyjen siivouksen sijaan tehdä ihan oikeaa kulttuurialan työtä. He ideoivat, dokumentoivat, suunnittelevat ja lopulta esittelevät työnsä tulokset kulttuuriorganisaatiossa. Jokainen harjoittelujakso suunnitellaan nuorten lähtökohdista ja heidän osaamistaan hyödyntäen. Tämä on työelämään tutustuminen 2.0.

Lisää tietoa hakemisesta ja hakuajoista:

EMMA - Espoon modernin taiteen museo pilotoi syksyllä 2014 uutta kulttuurin työharjoitteluohjelmaa yhteistyössä Espoon opetustoimen, Helsingin opetusviraston, Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksen, Helsingin kaupunginorkesterin, Suomen Kansallisoopperan, Tanssin talo ry:n ja Suomen Kansallisteatterin kanssa. Valmistelussa ovat olleet mukana lisäksi Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksesta kymmenen nuorta kesätyöntekijää ja Ajatushautomo Avanto Helsinki.

Kulttuuri-TET kehittyy syksyn ja alkukevään aikana malliksi, jonka toivotaan helpottavan tulevaisuudessa kaikkien kulttuurilaitosten mahdollisuuksia ottaa vastaan peruskouluharjoittelijoita ja hyödyntää nuorten näkemyksiä työssään. Pilotointivaiheen jälkeen Kulttuuri-TET -mallia tarjotaan vapaaseen käyttöön halukkaille kulttuurilaitoksille.

kulttuuri-tet.weebly.com

sekä

EMMA -  Espoon modernin taiteen museo

Museolehtori
Reetta Kalajo
reetta.kalajo@espoo.fi

Intendentti, yleisötyö ja asiakkuudet
Nana Salin
nana.salin@espoo.fi

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen merkittävimmistä taidemuseoista. EMMAn näyttelytilat on jaettu Saastamoisen säätiön taidekokoelman sekä vaihtuvien näyttelyiden kesken. EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa Näyttelykeskus WeeGeellä.