Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Krisjouren för unga riktar sig nu också till föräldrar

HelsinkiMissio

Krisjouren för unga riktar sig nu också till föräldrar

Pressmeddelande.
Publicerad: 10.09.2015 kl. 09:00
Utgivare: HelsinkiMissio

Krisjouren för unga kommer att från och med i höst arbeta aktivt för att finnas till som ett stöd också för föräldrar till ungdomar och unga vuxna.

- Antalet föräldrar som kontaktar Krisjouren för unga har stadigt ökat. Därför kommer Krisjouren för unga att starta upp en stödgrupp för föräldrar till psykiskt illamående barn och unga som börjar den 20.10. Gruppen syftar till att erbjuda kamratstöd, ett forum för att dela med sig av sina erfarenheter och att vara som en grund för dialog och reflektion, berättar Krisjouren för ungas krisarbetare Jonna Winberg, som också verkar som gruppledare för den här gruppen.

Förfrågningar och anmälningar till föräldragruppen tas emot t.o.m 2.10 av Jonna Winberg, jonna.winberg@helsinkimissio.fi

De unga som söker sig till vår samtalshjälp lider ofta av ångest och nedstämdhet, har framtidstvivel och funderar över sin roll och plats i dagens samhälle.

- Hos Krisjouren för unga är det möjligt att få en tid för samtal direkt och jag uppmanar både unga och föräldrar att modigt ta kontakt med oss säger krisarbetare Jonna Winberg. Man kan vara helt anonym.

Lågtröskelverksamhet

Krisjouren för unga erbjuder samtalshjälp för 12–29-åriga ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Servicen kostar inget och är konfidentiell. Du kan alltid kontakta oss eller boka tid hos oss via e-post på adressen krisjouren@helsinkimissio.fi.  Krisjouren för unga har telefon- och besöksjour tisdagar, onsdagar och torsdagar kl. 11–13. Dejourerande krisarbetaren svarar då på telefonnumret 045 341 0574. Under jourtid kan man också komma på besök utan tidsbeställning. Utanför jourtid går det bra att lämna ett meddelande på vår telefonsvarare.

Tilläggsuppgifter:

Krisarbetare Jonna Winberg, jonna.winberg@helsinkimissio.fi, 045 341 7552

HelsingforsMission är en organisation inom socialbranschen, som utvecklar och erbjuder verksamhetsformer för seniorer, unga och specialgrupper. Verksamheten, baserad på både yrkeskunskap och volontärarbete, utmanar alla människor att kämpa mot ensamheten - för de bortglömda. Organisationen har nära 90 anställda och över 700 aktiva volontärer.