Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Krisjouren för unga hjälper också föräldrar

HelsinkiMissio

Krisjouren för unga hjälper också föräldrar

Pressmeddelande.
Publicerad: 22.01.2016 kl. 13:00
Utgivare: HelsinkiMissio

Krisjouren för unga startar en ny stödgrupp i början av februari för föräldrar som är oroliga för sitt barns psykiska välmående.

–  Goda erfarenheter och positiv feedback från höstens stödgrupp för föräldrar gör att Krisjouren för unga nu startar en ny stödgrupp för föräldrar, berättar krisarbetare Jonna Winberg, som också verkar som gruppledare för den här gruppen.

Gruppen riktar sig till föräldrar som är oroliga för sitt barns psykiska välmående och som känner att de kunde få stöd av att möta andra i samma situation. Gruppen är planerad att fungera som kamratstöd, vara ett forum där man delar erfarenheter, för en dialog och ett tillfälle för reflektion.

Gruppen träffas sex gånger på HelsingforsMission över ett tidigt morgonkaffe. Man är välkommen att delta som par eller enskilt. Det som behandlas under gruppträffarna är konfidentiellt. Första träffen är onsdagen den 10.2 kl. 7.15-8.45. Gruppledaren kontaktar deltagarna enskilt för kort intervju innan den första träffen. Anmälningar: Krisarbetare Jonna Winberg, jonna.winberg@helsinkimissio.fi, senast torsdag 28.1.

Lågtröskelverksamhet

Krisjouren för unga erbjuder samtalshjälp för 12–29-åriga ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Servicen kostar inget och är konfidentiell. Krisjouren för unga har telefon- och besöksjour måndagar  kl. 9-11. Tisdagar, onsdagar och torsdagar kl. 9–12. Dejourerande krisarbetare svarar då på telefonnummer 045 341 0574. Under jourtid kan man också komma på besök utan tidsbeställning. Utanför jourtid går det bra att lämna ett meddelande på vår telefonsvarare. Man kan även kontakta oss eller boka tid hos oss via e-post till adressen krisjouren@helsinkimissio.fi.

Tilläggsuppgifter:

Krisarbetare Jonna Winberg, jonna.winberg@helsinkimissio.fi, 045 341 7552

www.krisjourenforunga.fi

Facebook Krisjouren för unga

Instagram Krisjouren för unga

HelsingforsMission är en organisation inom socialsektorn som arbetar med seniorer, ungdomar, barnfamiljer och specialgrupper. Vi manar alla finländare att arbeta för de bortglömda i samhället - mot ensamheten. Vår organisation har cirka 90 anställda och över 700 aktiva volontärer. Verksamheten finansieras av privata givare, företag, stiftelser, Helsingfors stad samt Penningautomatföreningen.