Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Kirkon Ulkomaanavun verkkosivut uudistuivat

Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanavun verkkosivut uudistuivat

Julkaistu: 22.05.2014 klo 12:40
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Ulkomaanavun uusilla verkkosivuilla on nyt entistä enemmän uutisia kehitysmaista. Tarjoamme lisäksi säännöllisesti ajankohtaisia blogeja ja tausta-artikkeleita toiminta-alueiltamme ympäri maailmaa.

Ulkomaanapu toimii paikoissa, joihin vain harvaa pääsee. Verkkosivujemme kautta muun muassa Keski-Afrikan tasavalta, Etelä-Sudan, Haiti, Filippiinit ja Myanmar tulevat askeleen lähemmäksi.  Uudistuneet verkkosivut osoitteessa  www.kirkonulkomaanapu.fi

Otamme mieluusti vastaan palautetta sivujen toimivuudesta. Kuulemme mielellämme myös ideoita ja parannusehdotuksia!

Ulkomaanavun verkkosivuilla juuri nyt:

Tausta-artikkeli: Etelä-Sudanin valtiota ei koskaan ollutkaan

Etelä-Sudanin nykyinen presidentti Salva Kiir piti toimistoaan vanhassa armeijan parakissa Rumbekissa, kun Ulkomaanavun johtava rauhantyön asiantuntija Jussi Ojala tapasi hänet ensimmäisen kerran vuonna 2005. Kiirin ja koko Etelä-Sudanin tilanne on muuttunut itsenäistymisen jälkeen vain vähän. http://www.kirkonulkomaanapu.fi/ajankohtaista/artikkelit/etela-sudanin-valtiota-ei-koskaan-ollutkaan/

Blogi: Toinen taifuuni

Maanomistuskiistat ja maanryöstö ovat nyt aiheuttamassa Filippiineillä taifuunin kaltaista tuhoa, kirjoittaa hirmumyrsky Haiyanin runtelemilla alueilla työskentelevä Ulla Kärki.

Uutinen: Tulva-apua Balkanille

Ulkomaanapu on lähettänyt tulvien keskellä kamppaileville alueille Serbiassa apua 50 000 arvosta. http://www.kirkonulkomaanapu.fi/ajankohtaista/uutiset/tulva-apua-serbiaan-ulkomaanapu-tukee-katastrofityota-50-000-eurolla/

Blogi: Nenäpäivää Sierra Leonesta!

TV-ryhmä kiersi rutiköyhää Sierra Leonea ja kuvasi materiaalia ensi talven nenäpäivää varten. Ryhmän tapaamista ihmisistä moni ei ollut koskaan ennen kertonut omasta elämästään avoimesti. Täällä taustat ovat usein niin raskaita, ettei muista ole kuuntelijoiksi. Jokaisella on oma taakkansa, kirjoittaa Ulla Tarkka.

Tausta-artikkeli: Ihannemaailmassa jokainen lapsi saa laadukasta koulutusta

Maailman 650 miljoonasta peruskouluikäisestä lapsesta 250 miljoonaa jää vaille perustaitoja. Varsinkaan kehitysmaissa kouluun pääseminen ei automaattisesti tarkoita sitä, että lapsi todella oppii lukemaan ja kirjoittamaan. Maailmanlaajuisten tilastojen mukaan parhaiten ja pisimmälle koulutettu on kaupungissa asuva valkoihoinen poika.

Ulkomaanavun asiantuntijat

Ulkomaanavun eri alueiden asiantuntijoiden yhteystiedot löytyvät uusilta sivuilta entistä helpommin. Jos et löydä sopivaa henkilöä haastattelua tai tausta-aineistoa varten itse, viestintäyksikkö auttaa.

Yhteydenotot: Satu Helin, toimittaja, puh: +35840 630 8133

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.