Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Kirkon Ulkomaanapu ulkoistaa keräyskampanjat kansalaisille

Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu ulkoistaa keräyskampanjat kansalaisille

Julkaistu: 28.11.2012 klo 09:00
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu tuo Suomeen maailmalla suosituksi tulleen tee se itse -kampanjan, jossa kenellä tahansa on mahdollisuus perustaa verkkoon oma keräyskampanja. Kampanjasivusto kulkee nimellä Omakampanja.fi.

Uuden kampanjointimuodon myötä ihmiset voivat itse määritellä lahjoituskohteen valittavina olevista kohteista ja toteuttaa kampanjan omissa sosiaalisissa verkostoissaan. Esimerkiksi oman Facebook -profiilin kautta on mahdollista kutsua tuttavia osallistumaan valitun keräyskohteen tukemiseen.

Muissa pohjoismaissa tee se itse -kampanjat ovat saavuttaneet suuren suosion. Yksityishenkilöiden lisäksi myös yritykset ovat innostuneet uudesta kampanjamuodosta. Tee se itse -keräyksillä on saatu kasaan huomattavia summia erityisesti humanitaariseen apuun katastrofien yhteydessä.

”Halusimme lahjoittamiseen uudenlaista ajatusta ja halusimme antaa suomalaisille itselleen mahdollisuuden vaikuttaa. Omakampanja.fi:ssä jokainen voi käyttää omaa luovuuttaan ja tehdä varojen keräystä juuri itsensä näköisellä tavalla. Jos saamme avun perille tällä tavoin, olemme harkinneet kadulla tapahtuvan feissauksen vähentämistä, ” Kirkon Ulkomaanavun varainhankinnan johtaja Ritka Heino kertoo.

Kirkon Ulkomaanavun Omakampanja.fi -sivusto avautuu maanantaina 3. joulukuuta.

Toimituksille: sivustoa voi esikatsella osoitteessa http://omakampanja.kirkonulkomaanapu.fi/

Varainhankinnan johtaja Ritka Heino, puhelin: 0400 103 284

Viestintäassistentti Riikka Seppälä, puhelin: 050 330 9747

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.