Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Kirkon Ulkomaanapu aloittaa lipaskeräyksen Itä-Afrikkaan

Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu aloittaa lipaskeräyksen Itä-Afrikkaan

Julkaistu: 14.07.2011 klo 14:01
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Tule mukaan kerääjäksi

Kirkon Ulkomaanapu aloittaa perjantaina 15.7. lipaskeräyksen pääkaupunkiseudulla varojen keräämiseksi Itä-Afrikkaan. Arviolta 10 miljoonaa ihmistä kärsii kuivuuden aiheuttamasta ruoka- ja vesipulasta erityisesti Somaliassa, Keniassa ja Etiopiassa. Tilanne on pahin 60 vuoteen.

Kirkon Ulkomaanapu kutsuu vapaaehtoisia mukaan keräykseen.

Lipaskeräys järjestetään pe 15.7. klo 12-18.30, la 16.7. klo 10-17 ja ma 18.7. - ke 20.7. klo 12-18.30. Lippaan voi noutaa Kirkon Ulkomaanavun toimistolta Helsingin Katajanokalta keräysaikoina. Osoite on Luotsikatu 1, 00160 Helsinki, 3. krs.

Kerääjän tulee olla 18 vuotta täyttänyt tai täysi-ikäisen seurassa, joka vastaa lippaasta. Kerääjällä on oltava lipasta hakiessaan mukana kuvallinen suomalaisen viranomaisen antama henkilötodistus. Aiempaa kokemusta keräämisestä ei tarvita. Lipas kuitataan ja palautetaan saman päivän aikana arkisin klo 18.30 mennessä ja lauantaina klo 17 mennessä. Voit tulla keräämään itsellesi sopivana aikana.

Ohjeet löytyvät myös Kirkon Ulkomaanavun verkkosivuilta www.kirkonulkomaanapu.fi
 ja Facebookin tapahtumista Lipaskeräys Itä-Afrikan kuivuudesta kärsivien auttamiseksi

Lisätietoja: Kirkon Ulkomaanavun viestintäpäällikkö Maija Sankari, p. 040 559 4030

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja.