Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Jesse Kaikuranta Sierra Leonesta: Ihmiset jaksavat hymyillä kaiken koetun kauheuden jälkeen

Kirkon Ulkomaanapu

Kutsu.
Julkaistu: 30.09.2013 klo 11:27
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Marraskuun ensimmäisenä päivänä uuden albuminsa julkaiseva ja Voice of Finland 2012 –kilpailusta suureen suosioon noussut Jesse Kaikuranta oli viime viikolla Sierra Leonessa Kirkon Ulkomaanavun vieraana.

Tervetuloa kuulemaan Jesse Kaikurannan tuoreita ajatuksia tapaamisista sierraleonelaisten nuorten kanssa.

Reilun viikon mittaisella matkalla Jesse Kaikuranta tutustui paikalliseen koulutuskeskukseen. Siellä vaikeassa elämäntilanteessa olevat nuoret, kuten lapsisotilaat ja yksinhuoltajat saavat uuden mahdollisuuden ammattikoulutuksessa. Zimmin koulutuskeskuksesta valmistuu puuseppiä, kampaajia, kokkeja, rakennusmiehiä ja batiikkikankaiden tekijöitä.

”Koulutuksen avulla uskomattomia raakuuksia kokeneet ihmiset saavat aidon mahdollisuuden uuteen elämään. Sen konkreettisuus pysäytti”, Jesse Kaikuranta kommentoi heti matkan jälkeen.

”Valitamme joskus aivan turhasta. Kohtaamiset Sierra Leonessa antavat perspektiiviä omaankin elämään. Ihmiset jaksavat hymyillä kaiken koetun kauhun jälkeen.”

Sierra Leonen kymmenen vuotta jatkunut sisällissota päättyi vuonna 2001.

Siviiliammatissaan Jesse Kaikuranta on laulunopettaja. Lähettiläänä hän on erikoistunut Kirkon Ulkomaanavun yhteen teemaan, koulutukseen.

Paikka:

Helsinki, Café Esplanad, Pohjoisesplanadi 37, kellariravintola

Aika:

Keskiviikko, 2. lokakuuta 2013

Kello 11.00 – 12.30

Tilaisuuden lopuksi toimittajilla on mahdollisuus haastatella Jesse Kaikurantaa.

Lounaaksi tarjotaan juustosalaattia. Ilmoittauduthan tilaisuuteen tiistaina 1. lokakuuta kello 12 mennessä.

Tervetuloa!

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

Tiedottaja Eeva Suhonen, puhelin 0400 103 286 tai eeva.suhonen@kirkonulkomaanapu.fi

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. Se kuuluu kirkollisten avustusjärjestöjen kansainväliseen kattojärjestöön ACT-allianssiin.