Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Jaakko Löytty, kahden maan kansalainen MTV3-kanavalla pitkäperjantaina 3.4. klo 16.30

Suomen Lähetysseura

Julkaistu: 19.03.2015 klo 13:23
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Jaakko Löytty täytti 25. helmikuuta 60 vuotta. Yli 40 vuotta jatkuneella taiteilijan urallaan hän on koskettanut niin rippikoulunuoria, aikuisia kuin varttuneempaakin väkeä. Musiikkia hän on tehnyt folkrock-henkisistä lauluista uusiin virsiin. Löytty kertoo MTV3:n henkilödokumentissa musiikkinsa synnystä ja maailmankuvastaan – ja esittää toivotuimpia laulujaan.

Toivojina ja haastateltavina ovat muun muassa Laura Malmivaara, Mikko Kuustonen, Teemu Laajasalo, Mari Teinilä ja Heikki Salo. Laulun Kahden maan kansalainen esittää ohjelmassa Esa Ruuttunen sellojen säestyksellä.

”Jos jollain on kirkosta omien kokemusten takia negatiivinen käsitys, minä haluaisin musiikillani tuoda korvaavia kokemuksia. Usko ei ole itseensä käpertymistä, se on yhteiskunnallista toimintaa”, julistaa Jaakko Löytty.

Jaakko Löytty, kahden maan kansalainen -dokumentin on ohjannut ja käsikirjoittanut Kari Pyrhönen. Kuvaus, äänitys ja valaistus Rauno Westerlund, leikkaus Olli-Matti Lehtoranta.

Jaakko Löytty, kahden maan kansalainen (YouTube)
MTV3, pitkäperjantaina 3.4. klo 16.30–17.30,
uusinta 1. pääsiäispäivänä su 5.4. klo 12.45

---

Jaakko Löytty on 60-vuotisjuhlakiertueellaan kerännyt varoja kehitysmaissa olevien vammaisten auttamiseksi. Kohteena on Suomen Lähetysseuran vammaistyö Etiopiassa, Botswanassa ja Nepalissa. Konserttien tuotantoyhteistyössä mukana ovat Suomen Lähetysseura, Herättäjä-yhdistys ja Wideline.

www.suomenlahetysseura.fi/jaakkoloytty

Juhlalevy Hyvät sanat – Taivaallinen sävel (Rainmaker Music 2015) CD on myynnissä Suomen Lähetysseuran Basaarissa, basaari.mission.fi (23,50 euroa) sekä hyvin varustetuissa levykaupoissa.

Levy soi Viikon levynä Radio Deissä 16.–22.3. Viikon levyä kuullaan arkisin kello 8.50 ja 12.30 sekä kooste lauantaisin kello 17.30.

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi