Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » HelsinkiMissio lähetti Myötätuntovillasukat hallitusneuvottelijoille

HelsinkiMissio

HelsinkiMissio lähetti Myötätuntovillasukat hallitusneuvottelijoille

Julkaistu: 08.05.2015 klo 11:51
Julkaisija: HelsinkiMissio

HelsinkiMissio muisti tänään Smolnan hallitusohjelmaneuvottelijoita Myötätuntosukilla. Luottamuksen langoista kudottujen villasukkien tarkoitus on muistuttaa neuvottelevien puolueiden johtoa myötätunnon merkityksestä maamme parhaaksi koottavan ohjelman rakentamisessa.

Luottamuksen ilmapiiri rakentuu myötätunnosta, avaa HelsinkiMission toiminnanjohtaja Olli Valtonen.

Myötätunto on vakavasti otettava voimavara. Se on inhimillisen kanssakäymisen ja luottamuksen biologinen perusta ja vuorovaikutuksen positiivinen voima -  jakamisen mekanismi, Valtonen jatkaa. - Myötätuntoa tutkineen tohtori George Vaillantin mukaan yhteisöllisyytemme perustuuihmisen kykyyn tuntea myönteisiä tunteita, kuten luottamusta, rakkautta, myötätuntoa ja kiitollisuutta. Tällaisten tunteiden varassa ihmiskunta on mennyt hirveästi eteenpäin.

Tätä mekanismia ja tälle perustalle rakentuvaa toimintaa erityisesti tarvitaan nyt. Luottamus syntyy sille ja sen avulla voidaan yrittää siirtyä kotiin päin vetämisestä, omien etujen yksisilmäisestä valvomisesta kohti "isämaan etua", jota nyt myös korostetaan.

Kymmeniä tuhansia yksinäisiä ja syrjäytymisvaarassa olevia auttanut sosiaalialan järjestö HelsinkiMissio pohjaa toimintansa myötätunnon voimaan.

Kaupunkimme on täynnä auttamishaluisia ihmisiä, joille olemme tarjonneet vapaaehtoistoiminnan ja lahjoittamisen kautta kohteen myötätunnon kanavointiin, Valtonen iloitsee.

HelsinkiMissio on myös mukana kumppanina Tekesin rahoittamassa miljoonatutkimushankkeessa myötätunnosta yritysten tuloksellisuuden tekijänä.

Lisätietoa:  Olli Valtonen, toiminnanjohtaja, HelsinkiMissio, puh: 0405005329

Liitteet: Kuvat 1. Myötätuntosukkien saatekirje 2. Olli Valtonen ja Myötätuntosukat

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii seniorityön, nuorten kriisityön, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja 700 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.