Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » HelsinkiMissio auttaa nuoria ja senioreja myös kesällä

HelsinkiMissio

HelsinkiMissio auttaa nuoria ja senioreja myös kesällä

Julkaistu: 23.06.2016 klo 09:40
Julkaisija: HelsinkiMissio

Yksinäiselle kesä voi olla erityisen vaikeaa aikaa. Monet vanhukset viettävät koko kesän sisätiloissa. Myös nuorten yksinäisyys pahenee kesällä, kun arkirutiinit jäävät tauolle.

Yksinäisten vanhusten tilanne huononee palvelujen supistuessa lomien ajaksi. Jos seniori ei pääse ulos ilman apua, hän viettää pahimmillaan kesänsä kotonaan neljän seinän sisällä. Myös nuorten yksinäisyys pahenee kesällä, kun opiskelut ja muut tutut arjen kuviot jäävät tauolle. Silloin lievätkin ongelmat muuttuvat helposti ylitsepääsemättömiksi.

HelsinkiMissio lievittää seniorien ja nuorten yksinäisyyttä kesälläkin. Auttava puhelin Aamukorva ja Nuorten kriisipiste palvelevat normaalisti koko kesän ajan. Osa palveluista on kiinni jonkin aikaa (tiedot alla).

Senioreille

Auttava puhelin Aamukorva tarjoaa senioreille ystävällisen kuulijan aamun varhaisina hetkinä. Koulutettu vapaaehtoinen päivystäjä on kuulolla joka aamu klo 5−9 numerossa 045 341 0504 (puhelun hinta soittajan operaattorin hinnoittelun mukainen). Aamukorva on auki normaalisti kesän ajan.

Keikka-apua senioreille esim. ulkoiluseuraksi ja lääkärikäynnille tai kauppareissulle. Keikka-apu päivystää arkisin lukuun ottamatta kolmen viikon taukoa 4.7.24.7.Keikka-apua voi kysyä numerosta 044 054 6236.

Albertin olohuone on kesätauolla17.6.–17.8.

Laula kanssamme -tilaisuudet jatkuvat kesätauon jälkeen seuraavasti:
8.8. klo 15 Palvelutalo Ceciliassa Vuosaaressa, Punakiventie 2

29.8. klo 13 HelsinkiMission Kinaporin kerhosalissa, Kinaporinkatu 11 A.
30.8. klo 14 HelsinkiMission päämajassa, Albertinkatu 33.
Vapaa pääsy ja kahvitarjoilu, ennakkoilmoittautumista ei vaadita.

HelsingforsMissions engångshjälp erbjuder seniorer kortvarig hjälp att möta utmaningar i vardagen. Det kan handla om att installera en digibox, fylla i en besvärlig blankett eller byta gardiner, men en engångshjälpare kan också följa dig till apoteket eller hålla sällskap på ett teaterbesök. Engångshjälp kan begäras per telefon 045 8690 945 eller per e-post
volontarverksamhet(at)helsinkimissio.fi  Engångshjälps telefonen är stängd 4.7–17.7.2016.

Allsången på Albertsgatan fortsätter efter sommarpausen torsdagen 25.8.2016 kl. 13.

Musik till kvällskaffet serveras efter sommarpausen måndagen 5.9.2016 kl. 18 på

Albertsgatan 33. Fritt inträde, vi bjuder på kaffe och bulle.

Nuorille

Nuorten kriisipiste tarjoaa maksutonta ja luottamuksellista kriisityöntekijän kanssa käytävää keskusteluapua 12–29-vuotiaille nuorille ja aikuisille sekä heidän perheilleen koko kesän ajan. Nuorten kriisipisteen puhelinpäivystys on auki maanantaisin klo 9–11 numerossa 045 341 0583. Käynti- ja puhelinpäivystys palvelee tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9−11, silloin voi tulla ilman ajanvarausta Albertinkatu 33:n päivystysvastaanotolle. Perjantaisin chattaillaan klo 9-11. Lisäksi nuori voi lähettää sähköpostia nuortenkriisipiste@helsinkimissio.fi. Kriisipiste on auki normaalisti koko kesän.

Krisjouren för unga erbjuder samtalshjälp för 12–29-åriga ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Krisjouren är stängt 11.724.7.2016. Servicen kostar inget och är konfidentiell. Krisjouren för unga har telefon- och besöksjour tisdagar, onsdagar och torsdagar kl. 11–13. Dejourerande krisarbetaren svarar då på telefonnumret 045 341 0574. Under jourtid kan man också komma på besök utan tidsbeställning. Utanför jourtid går det bra att lämna ett meddelande på vår telefonsvarare. Du kan även kontakta oss eller boka tid hos oss via e-post till adressen krisjouren@helsinkimissio.fi.

Lisätiedot:

Viestintäpäällikkö Kristiina Backberg, 044 733 1544, kristiina.backberg@helsinkimissio.fi

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii senioreiden, nuorten, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja yli 800 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.