Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Festivaalit tukevat Solidaarisuuden työtä: Kaj Chydenius solidaarisuusartistina

Solidaarisuus

Festivaalit tukevat Solidaarisuuden työtä: Kaj Chydenius solidaarisuusartistina

Julkaistu: 29.04.2013 klo 14:15
Julkaisija: Solidaarisuus

Kaj Chydenius. Kuva: Laura MalmivaaraAnnikin Runofestivaali, Työväen Musiikkitapahtuma sekä Maailmantango-festivaali tukevat ensi kesänä Solidaarisuuden kehitysyhteistyötä myymällä tapahtumiin kahden euron lisähintaisia solidaarisuuslippuja. Arvostettu säveltäjä ja muusikko Kaj Chydenius toimii festivaalien solidaarisuusartistina ja esiintyy kaikilla kolmella festivaalilla.

Solidaarisuuslipun ostavat festivaalikävijät saavat tunnukseksi kampanjaan osallistumisesta Hyvä tyyppi -rintamerkin. Solidaarisuuden yhteistyö Työväen Musiikkitapahtuman kanssa sai alkunsa viime vuonna. Nyt mukaan saatiin kaksi uutta tapahtumaa.

- Olemme iloisia ja kiitollisia laajentuneesta festivaaliyhteistyöstä. Hienoa, että myös Kaj Chydenius osallistuu näin Solidaarisuuden tukemiseen, Solidaarisuuden toiminnanjohtaja Miia Nuikka iloitsee.

Chydeniuksen esiintymiset tekevät Solidaarisuuden työtä tutuksi Pirkanmaalla. Solidaarisuus on kokenut suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö, joka tekee tasa-arvoa ja toimeentuloa vahvistavaa kehitysyhteistyötä Nicaraguassa, Ugandassa ja Somalimaassa.

Tulevana kesänä kymmenen vuotta täyttävä Annikin Runofestivaali on kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista runotapahtumista. Kesäkuun 8. päivänä järjestettävä festivaali kokoaa tänä vuonna esiintyjiä Suomen lisäksi Japanista, Yhdysvalloista ja Hollannista.

Työväen Musiikkitapahtuma on Valkeakoskella 25.–28. heinäkuuta jo 42. kertaa järjestettävä nykypäivän festivaali, jonka ohjelmistosta löytyy sekä tähtiartisteja että mielenkiintoisia uutuuksia, näyttelyitä, keskustelutilaisuuksia, lasten- ja nuorten ohjelmaa, yöyhteislauluja, lavatansseja ja työväenmusiikin helmiä.

Maailmantango-festivaali on 13.–15. syyskuuta Tampereella järjestettävä kansainvälinen poikkitaiteellinen kulttuuritapahtuma. Festivaalissa kiteytyy urbaani kansankulttuuri eri ilmenemismuodoissaan sisältäen tanssikursseja, taidenäyttelyitä, elokuvia, runoiltoja, performansseja ja luentoja.

- Toivottavasti festivaalivieraat muistavat olla hyviä tyyppejä ja valitsevat lipuistaan solidaariset versiot, toivoo Työväen Musiikkitapahtuman toiminnanjohtaja Marianne Haapoja.

Solidaarisia festivaalilippuja voi ostaa sekä ennakkolipunmyynnin yhteydessä Tiketistä ja Lippupisteestä että paikan päällä kaikissa tapahtumissa.

- Mari Heikkinen, Solidaarisuuden varainhankkija, puh. 040 733 5151, mari.heikkinen@solidaarisuus.fi

- Marianne Haapoja, Työväen Musiikkitapahtuman toiminnanjohtaja, puh. 0400 982 987, marianne.haapoja@valmu.com

• Katso solidaarisuusartisti Kaj Chydeniuksen kannustusvideo Solidaarisuuslipun ostoon ja solidaarisuuteen!

Kehitysyhteistyöjärjestö Solidaarisuus edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa sekä ihmisarvoista työtä ja kestävää toimeentuloa Nicaraguassa, Ugandassa ja Somalimaassa. Solidaarisuus on ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö sekä Vastuullinen Lahjoittaminen ry:n jäsen.