Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Eteläafrikkalainen Musa Zakwe puhuu maakonflikteista Etelä-Afrikassa

Suomen Lähetysseura

Eteläafrikkalainen Musa Zakwe puhuu maakonflikteista Etelä-Afrikassa

Kutsu.
Julkaistu: 10.10.2016 klo 09:00
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Tervetuloa Suomen Lähetysseuran järjestämään seminaariin maan ja luonnonresurssien merkityksestä konflikteissa ja niiden ratkaisussa. Tilaisuus on Eurooppasalissa (Malminkatu 16) 26.10. klo 9-12.  Seminaarissa keskustellaan aiheesta Etelä-Afrikan, Kolumbian ja Myanmarin esimerkkien kautta. Etelä-Afrikan tilannetta valottaa KwaZulu-Natalin kristillisen neuvoston (KZNCC) varatoiminnanjohtaja Musa Zakwe.  Apartheidin jäljet ovat Etelä-Afrikassa vielä selvästi nähtävissä. Erityisesti maanomistus on maan suurimpia kipupisteitä. KZNCC rakentaa sovintoa ja keskusteluyhteyttä valkoisten maanomistajien ja maattomien mustien välille. Lähetysseura tukee KZNCC:n työtä.

Tilaisuudessa puhuvat myös Sari Artjoki Euroopan komission Suomen edustustosta, Johannes Siebert Common Space Initiative -järjestöstä Libanonista,  Mervi Kultamaa Suomen ulkoasiainministeriöstä sekä Lähetysseuran rauhan- ja vaikuttamistyön johtaja Kristiina Rintakoski ja rauhantyön asiantuntijat Lea Pakkanen ja Timo Stewart.

Seminaaripuhujat ovat median käytettävissä tilaisuuden jälkeen. Seminaarin ohjelma löytyy alta. Seminaarin kieli on englanti. Ilmoittautumiset 20.10. mennessä: ilmoittautumiset@suomenlahetysseura.fi. Lisätiedot: nuorempi asiantuntija jarkko-pekka.karkkainen@felm.org, +358 43 8243 274.

Supporting the Resolution of Land Conflicts – in Search for Lessons Learned

Round table discussion

26 October 2016 (at 9 – 12), Eurooppasali, Malminkatu 16, Helsinki

9.00                     Morning coffee

9.30                     Welcoming words:

Sari Artjoki, Head of the European Commission Representation in Finland

9.40                     Opening remarks:

Kristiina Rintakoski, Director for Peacebuilding and Advocacy, Felm

9.50                     Why land issues matter in peace mediation and peace building?

Mervi Kultamaa, Desk Officer, Mediation, Unit for UN and General Global Affairs, Ministry for
               Foreign Affairs of Finland

10.10                  Addressing Land and conflicts – a case study from South Africa

Musa Zakwe, Deputy Chief Executive Officer of the KwaZulu-Natal Christian Council (KZNCC),