Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Espoon seurakunnilta 30 000 euroa katastrofiapua Haitiin

Espoon seurakunnat

Espoon seurakunnilta 30 000 euroa katastrofiapua Haitiin

Julkaistu: 18.10.2016 klo 13:39
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto on myöntänyt 30 000 euroa Matthew-hurrikaanin uhrien auttamiseen Haitissa. Apu toimitetaan perille Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Lokakuun alussa Haitiin iskeneen hurrikaanin jäljiltä maassa on noin 1,4 miljoonaa ihmistä avun tarpeessa. Suurin pula on ruoasta, sillä myrsky tuhosi juuri valmistumassa olevan sadon. Hätäapuna jaetaan aluksi ruokaa, vettä ja perustarvikkeita. Ennaltaehkäisevässä työssä estetään tautien kuten koleran leviämistä.

Myöhemmin apua ohjataan myös koulunkäynnin tukemiseen. Kirkon Ulkomaanavulla on Haitissa ennestään vahvat yhteydet koulutoimintaan, sillä sen tuella maahan rakennettiin vuoden 2010 maanjäristyksen jälkeen lukuisia kouluja.

Espoon seurakunnat ovat varanneet katastrofiapuun tälle vuodelle 80 000 euroa. Keväällä määrärahasta myönnettiin 15 000 euroa Etiopian ruokakriisin helpottamiseen Suomen Lähetysseuran kautta.

Yhteisen seurakuntatyön päällikkö Eero Jokela, 050 324 8746, eero.jokela@evl.fi

Kuva ladattavissa viestin lopussa olevan linkin kautta. Kuvassa jaetaan avustustarpeita Haitissa 14. lokakuuta 2016. Kuva: Kirkon Ulkomaanapu.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 169 500 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.
Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.