Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Elämä Lapselle -konsertti järjestetään ensi vuonna Metro Areenalla Espoossa

Lastenklinikoiden Kummit ry

Elämä Lapselle -konsertti järjestetään ensi vuonna Metro Areenalla Espoossa

Julkaistu: 26.10.2015 klo 14:00
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista nuorten tapahtumista vuosittain. Perinteinen hyväntekeväisyyskonsertti on ollut tärkeän tarkoituksen ja erinomaisen fiiliksen ohessa ponnauttamassa monia tämän hetken kärkiartisteja – mm. Robin ja Isac Elliot – suuremman yleisön tietoisuuteen.

Vuonna 2016 Elämä Lapselle -konsertin tapahtumapaikka muuttuu ja konsertti järjestetään Hartwall Arenan sijaan Espoossa Metro Areenalla keskiviikkona 14.9.2016. Konsertti toteutetaan yhteistyössä MTV Median kanssa ja se esitetään suorana lähetyksenä MTV3:lla.

Espoon kaupunki isännöi ylpeänä Elämä Lapselle -konserttia ja toivottaa vieraat tervetulleeksi läheltä ja kaukaa.

”Tavoitteemme on, että Espoo Metro Areenasta muodostuisi espoolaisten yhteinen elämyksellinen olohuone, joka tarjoaa tulevaisuudessa monipuolisia tapahtumia ja elämyksiä kaikille espoolaisille ja Espoossa vieraileville”, kertoo kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä. Elämä Lapselle on henkensä puolesta ideaali tapahtuma juuri Espooseen, joka tunnetaan perinteisesti lapsiperheiden kaupunkina – ja joka nyt metron ansiosta on myös entistä lähempänä Helsingin perheitä.

Kummien toiminnanjohtaja Anne Knaster uskoo niin ikään Espoon Metro Areenan potentiaaliin Kummit-tapahtumien pitopaikkana.

”Hartwall Arenan kanssa yli kymmenen vuotta tehty yhteistyö sujui erittäin hyvin, mutta tällä kertaa Espoosta esitetty kutsu tarjosi uudenlaisen ja kiinnostavan mahdollisuuden kehittää tapahtumiamme entisestään. Elämä Lapselle -konsertin lisäksi myös vuoden 2016 Joulu Mielelle -konsertti järjestetään Metro Areenalla. Espoon kaupunki ja Metro Areena lähtivät mukaan talkoisiin ja Kummit ovat luonnollisesti äärimmäisen iloisia tästä kutsusta ja mahdollisuudesta. Espoossa järjestettävään Elämä Lapselle -konserttiin on erittäin helppo tulla julkisilla kulkuvälineillä, sillä metro aloittaa liikennöinnin 15.8.2016 ja lisäksi kaikki maakuntien nuorisotoimista tulevat bussit mahtuvat hyvin Metro Areenan pysäköintialueelle. Tulemme tekemään taas hienon konsertin ja tuomaan paikalle kaikki parhaat artistit sekä mahdollisesti myös jonkun yllätyksen ulkomailta.”

Jo 21 kertaa järjestetyn Elämä Lapselle -kampanjan suurin arvo on avun tuottaminen lapsipotilaille Suomessa.  Kampanjan kautta on jo pari vuosikymmentä pystytty parantamaan lapsipotilaiden hoito-olosuhteita: tukea ohjataan niin lastenklinikoiden laitehankintoihin, potilasviihtyvyyteen, lastentautien tutkimukseen kuin mielenterveystyöhönkin. Toiminnan ulottuvuus on niin ikään valtakunnallinen, sillä apu suuntautuu lastenklinikoille ympäri Suomen.

Anne Knaster, Kummit Ry. anne.knaster@kummit.fi, p. 040 418 6547

Patrik Ekman, Metro Areena, patrik.ekman@metroareena.fi, p. 0500 601 090

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 30 miljoonan euron edestä.