Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Vilkas päivä kotimaisilla moottoriradoilla

Moottoriurheilu.tv

Vilkas päivä kotimaisilla moottoriradoilla

Julkaistu: 28.05.2016 klo 22:12
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Hyvä median edustaja,

Tämä on AKK-Motorsport ry:n sekä Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen tiedote medialle. Tekstit ja kuvat vapaaseen editoriaaliseen käyttöön.

****************************************************************************

Road racing SM-sarja avattu

Botniaringin moottoriradalla ajettiin tänään kotimaisen road racingin SM-sarjan ensimmäiset erät. Kilpailut jatkuvat huomenna sunnuntaina.

Päivän nopeinta vauhtia piti yllä ennakko-odotusten mukaisesti MM-sarjaan pyrkivä Niki Tuuli. Hän ajoi selkeän voiton SuperStock 600 -luokassa ja oli myös kierrosajoissa päivän ykkönen kaikki luokat huomioiden.

Tuulen hyvä ajovire ei tullut lajia seuraaville yllätysenä. Mies on edennyt urallaan tasaisesti, tavoitteena on paikka lajin kovimmassa arvosarjassa. MM-sarjaan pääsy ei ole helppoa, tällä kaudella Tuuli pyrkii pääsemään ns. villin kortin kautta osoittamaan vauhtinsa. Miehen kommenttien mukaan kotimaan mestaruussarja on kuitenkin hyvää harjoitusta, vaikka tavoite on kansainvälisillä radoilla.

Raimo Kulli ja Emil Westman häikäisivät kauden avauksessa

Porsche GT3 Cup Challenge Finland sarja käynnistyi lauantaina 28. toukokuuta Hämeenlinnan Ahveniston radalla. Sää ei juuri draamaa kaikkien onneksi tarjonnut, mutta radalla tapahtumia riitti.

Sarjan konseptiin kuuluu kahden kilpailulähdön ajaminen aina yhtä osakilpailua kohti. Ensimmäinen kilpailu oli tiukka ja tasaväkinen varsinkin kärjen osalta loppuun asti.

Virolainen, Est1Race-tiimin Raimo Kulli lähti ensimmäiseen kilpailuun paalupaikalta ja voitti kuin voittikin lähdön loppujen lopuksi. Ilmaiseksi voitto ei todellakaan tullut, sillä Johan Westergård hiillosti Kullia aivan loppumetreille saakka.

Lukander Kouvolan kuningas – Alamäki nautiskeli paluusta

Rallicrossin SM-sarja jatkui Kouvolassa lauantaina 28. toukokuuta. Lajille ominaisesti vauhtia ja viihdettä nähtiin aina harjoituksista finaaleihin asti. Kouvolan rata on tunnettu haastavuudestaan ja helpolla se ei ketään päästänyt tälläkään kertaa.

SuperCareissa nähtiin kenties jossain määrin yllätysvoittaja, kun Toni Lukander vei luokan voiton. Voitto on upea saavutus, kun otetaan esimerkiksi huomioon se, että kolmannessa alkuerässä Lukander oli sijalla kymmenen.

Kärkikuljettajista Ari Perkiömäellä, Aki Karttusella ja Jussi-Petteri Leppihalmeella A-finaali päättyi keskeytykseen.

Lukander ajaa näillä näkymin vajaan kauden, joten voitto tuli hienoon saumaan.

Ankkurit taisteli toiseksi Hyvinkäällä

Speedwayn SM-liiga jatkui tänään Hyvinkäällä kauden toisella ottelulla. Ankkurit lähti otteluun kolmella kuskilla, sillä loukkaantunut Tero Aarnio korvattiin R/R:llä. Tämä tiesi Jesselle, Niccelle ja Apelle urakointia.

Kilpailu lähti hyvin käyntiin, sillä Appe voitti ensimmäisen erän. Tämä antoi tahdin joukkueelle, sillä toisessa erässä joukkue otti puhtaan viis-ykkösen Haukkojen parista Kauko Nieminen-Jooa Partanen. Neljännestä erästä Nicce ja Appe otti puolestaan 5-1 voiton Seinäjoen Vuolaksen veljeksistä. Ensimmäiselle lanaustauolle siirryttäessä Ankkureilla oli puhdas tili kolmesta erästä.

Erässä seitsemän voittotahti jatkui. Tosin nyt tuli pistemenetys, sillä Jessen voittamassa erässä Niilo Vuolas ehti ennen Nicceä ruutulipulle. Erässä 8 Appe ja Jesse taistelivat kotijoukkueen kanssa tasan 3-3. Erässä 11. Nicce ja Appe ottivat 5-1 voiton Haukkojen Siltaniemestä ja Niemisestä. Kilpailu oli nyt puolivälissä ja Ankkurit piti kärkipaikkaa.

Lue koko artikkeli tästä.

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.