Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Vauhdikas mooottoriurheiluviikonloppu puolivälissä

Moottoriurheilu.tv

Vauhdikas mooottoriurheiluviikonloppu puolivälissä

Julkaistu: 03.09.2016 klo 21:37
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Road racingin SM-mitaleiden kohtalo jää viimeiseen starttiin

Road racingin SM:ssä ajettiin jännittävät kilpailut ja vasta sunnuntain lähdöt ratkaisevat mestarit ja mitalistit.

Superbiken voittoon ajoi Aleksi Kyllästinen, Ville Valtosen ollessa toinen. Näin ollen huomiseen kilpailuun lähdetään Kyllästisen johtaessa kahdella pisteellä. Se tarkoittaa, että kumpi huomenna voittaa, tulee viemään myös Suomen mestaruuden.

Juha Hautamäki Yyterin valtias

Porissa Yyterin speedwayradalla ajettiin pitkästä aikaa kilpaa, kun henkilökohtainen Yyterispeedway kaasuteltiin tänään. Mukaan taisteluun Yyterin herruudesta oli ilmoittaunut 14 kuljettajaa, määrän pudotessa yhdellä Aarni Heikkilän poisjäännin myötä. Kilpailuun ennakkoon kovimpina nimiä lähtivät Juha Hautamäki, Mika Loppi, Jari Mäkinen sekä Jiri Nieminen.

Nelikko pitikin alkuerissä parasta vauhtia. Nopein oli Mäkinen, joka ajoi jokaisen viiden alkueränsä voittoon. Samalla hän varmisti paikan suoraan finaaliin. Toinen suora finalisti oli Nieminen, joka hävisi ainoastaan Mäkiselle. Hautamäki meni 13 pisteellään semifinaaliin yhdessä 12 pistettä ajaneen Mika Lopin ja kymmenen pisteen miesten Niklas Säyriön ja Niilo Vuolaksen kanssa.

Seliö ja Roms eturiviin Kiinassa

F1-veneiden kauden neljännen MM-osakilpailun aika-ajossa Kiinan Harbinissa kirjoitettiin suomalaista kilpavenehistoriaa, kun Mad-Croc Baba Racingin suomalaiskuljettajat valtasivat Kiinan GP:n eturivin: Sami Seliö ajoi paalupaikalle ennen tallikaveriaan Filip Romsia.

F1-veneiden Kiinan Harbinin GP-osakilpailussa nähdään huomenna ensimmäistä kertaa koskaan sinivalkoinen eturivi. Mad-Croc Baba Racingin Sami Seliö, 41, ajoi Harbinissa uransa 25. paalupaikan ja päivän loistavan suomalaismenestyksen täydensi sarjan nuorin kuljettaja Filip Roms, 22, joka sijoittui vain neljä sadasosasekuntia Seliötä hitaampana aika-ajon kakkoseksi.

Salmela tuplavoittoon Hollannissa

Ratamoottoripyöräilyn suurlupaus Rico Salmela on parhaillaan Lelystadissa, jossa ajetaan Hollannin minimoto-sarjan kauden seitsemäs osakilpailu.

Lauantai-aamun warm upissa ja aika-ajoissa 8-vuotias Rico Salmela nappasi itselleen kolmosruudun.

– Onneksi tuli eturivi! Tehtiin vähän muutoksia pyörään, että saataisiin hyvä startti ja vähän kulkua paremmaksi. No onneksi se meni nappiin ja saatiin laitteet liikkumaan paremmin ja kirittyä kierrosaikaa puoli sekuntia, Salmelan tiimi viestittää Hollannista.

Lue lisää täältä.

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.