Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Terveellistä ja vastuullista työmatkailua

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Terveellistä ja vastuullista työmatkailua

Julkaistu: 19.06.2014 klo 07:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Työmatkan sujuvuudella on merkitystä työpäiväämme. Paneutumalla työmatkaliikkumiseen yritys voi lisätä henkilöstönsä työviihtyvyyttä ja terveyttä. Lisäbonuksena yrityskuva paranee ja liikenteen päästöt vähenevät.

– Tunnemme ihmisten kulkutapavalinnat ja niiden vaikutuksen ja tuomme tämän asiantuntemuksen yritysjohdon käyttöön. Etsimme tapoja, joilla henkilökunta pääsee itselleen miellyttävällä tavalla töihin ja pystyy samalla lisäämään liikuntaa tai säästämään ympäristöä. Emme siis edistä mitään yksittäistä liikennemuotoa, korostaa työmatkaliikkumisen konsultointipalveluja tarjoavan Mobinet Oy:n toimitusjohtaja Ville Voltti.

Ihmiset arvostavat työnantajansa paneutumista työmatkojen kehittämiseen. Tämä käy ilmi kartoituksista, joita Mobinet on tehnyt jo 10 000 työntekijälle. Parannusta työmatkoihin saadaan jo pienillä asioilla, esimerkiksi pyöräilijöille soveltuvilla sosiaalitiloilla. Myös etätyömahdollisuudet ovat usein toivelistan kärkipäässä.

Voltti korostaa, että kehitystyön lähtökohtana on aina työntekijöiden oma halu muuttaa matkustustapojaan. Vasta tämän pohjalta voidaan arvioida, vastaavatko yrityksen nykykäytännöt työntekijöiden toiveita ja yrityksen arvoja.

– Ympäristövastuullista ja työntekijöiden hyvinvointiin sekä terveyteen panostavaa yritystä arvostetaan. Paneutumalla työmatkaliikenteeseen saadaan paljon hyvää aikaan ilmaiseksi, sillä terveelliset ja vastuulliset kulkutavat ovat myös työnantajalle halvempia kuin henkilöautot ja parkkipaikat.

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1okKGwZ
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi