Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Sentica tukemaan leasingyhtiö Secto Automotiven kasvua

Sentica tukemaan leasingyhtiö Secto Automotiven kasvua

Julkaistu: 10.02.2014 klo 10:00
Julkaisija: Secto Automotive Oy

Sentica Partners Oy:n hallinnoima rahasto ostaa enemmistön Secto Automotive Oy:stä, joka on Suomen suurin yksityisomistuksessa oleva autoleasingyhtiö. Secto tulee jatkamaan menestyksekästä kasvuaan joustavien leasingpalveluiden tuottajana erityisesti pk-sektorin yritysasiakkaille ja edelläkävijänä sähköisen liikenteen ratkaisuissa. Yrityksen avainhenkilöt jatkavat yrityksen merkittävinä vähemmistöomistajina.

Secto Automotive on Suomen suurin yksityisomistuksessa oleva autoleasingyhtiö. Secto on kasvanut innovatiivisilla ja joustavilla tuotteillaan ja palveluillaan alansa merkittäväksi toimijaksi. Secto tuottaa palveluita yli 1000 asiakasyritykselle. Yhtiön palvelulupaukseen kuuluu henkilökohtainen palvelu, läpinäkyvyys ja joustavuus. Yritys tekee tiivistä yhteistyötä rahoituskumppaneidensa, autoliikkeiden ja oheistuotteiden ja palvelujen tuottajien kanssa tarjotakseen kokonaisvaltaisen palvelun asiakkailleen. Yrityksen liikevaihto vuonna 2013 kasvoi yli 25 prosenttia noin 63 miljoonaan euroon.

Yrityksen menestyksen taustalla on pk-sektorin autotarpeiden vankka ymmärrys ja koko palvelukonseptin tinkimätön laatu aina uusasiakashankinnasta leasingkauden lopun uudelleensijoitustoimintaan. Yhtiö on onnistunut nousemaan merkittäväksi toimijaksi markkinassa, jonka kasvu on ollut erittäin maltillista usean vuoden ajan. Suomessa autoleasingin yleisyys on Eurooppaan verrattuna alhainen ja tämä korostuu pk-sektorin autokannoissa. Sähköisen liikenteen edelläkävijänä Secto on rakentanut valmiin avaimet käteen –paketin, joka tekee sähköautojen ja ladattavien hybridiautojen hankinnan erittäin helpoksi. Siihen kuuluu energiatuen hakeminen, auto ja sen leasingrahoitus, latauslaitteiston toimitus, asennus ja käytön opastus, käyttäjätuki sopimuskauden aikana ja energiatuen edellyttämä raportointi Tekesille.

”Asiakaslähtöinen palveluasenne ja joustavat leasingtuotteet ovat osoittautuneet vetovoimaiseksi yhdistelmäksi autoleasingmarkkinassa. Meille oli ensisijaisen tärkeätä löytää kumppani jolla on kokemusta palvelualan yrityksistä ja joka on valmis sitoutumaan Secton keskeisiin arvoihin. Sentican mukaantulo antaa meille kokeneen tiimin johtoryhmämme tueksi ja tukee meitä kasvusuunnitelmamme järjestelmällisessä toteuttamisessa”, kuvaa toimitusjohtaja Matias Henkola yritysjärjestelyn taustoja.

”Secton menestyksekäs liiketoimintamalli, vahvat yhteistyökumppanit sekä innovatiivinen ja sitoutunut henkilökunta luovat erinomaiset edellytykset kovan kasvun jatkumiselle. Secto on ensiluokkainen osoitus siitä miten asiakaslähtöisellä asenteella voi luoda uusia liiketoimintamahdollisuuksia markkinalla, joka ei itsessään ole kasvanut. Olemme valmiita tukemaan kasvua myös yritysostoilla kotimaassa ja lähialueilla, mikäli löydämme strategiaan sopivia ostokohteita”, kertoo Sentican partneri Johan Wentzel.

Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisen hyväksynnän.

Partneri Johan Wentzel, Sentica Partners Oy Puhelin: +358 40 733 9925, sähköposti: johan.wentzel@sentica.fi

Toimitusjohtaja Matias Henkola, Secto Automotive Oy Puhelin: +358 40 900 0091, sähköposti: matias.henkola@secto.fi

Secto Automotive Oy

Secto Automotive on Suomen suurin yksityisomistuksessa oleva autoleasingyhtiö. Secto tuottaa palveluita yli 1000 asiakasyritykselle. Secto Automotiven liikevaihto oli noin 63 miljoonaa euroa vuonna 2013 ja sen palveluksessa on 34 autoleasingalan asiantuntijaa.

www.secto.fi

Sentica Partners Oy

Sentica on riippumaton kotimainen pääomasijoittaja, joka keskittyy keskisuurten ja pienten kotimaisten yritysten omistamiseen sekä aktiiviseen kehittämiseen. Sentica hallinnoi yhteensä noin 300 miljoonan euron pääomia ja sijoittajina ovat pääasiallisesti suomalaiset institutionaaliset sijoittajat sekä eturivin eurooppalaiset rahastojen rahastot.

www.sentica.fi