Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Näytä loistavalta pimeässä ja laita heijastin hihaan hyvissä ajoin!

KUNGS Sinituote Oy

Näytä loistavalta pimeässä ja laita heijastin hihaan hyvissä ajoin!

Julkaistu: 21.09.2015 klo 13:27
Julkaisija: KUNGS Sinituote Oy

Illat ovat jo muuttuneet pimeiksi, joten nyt on aika varustaa jokainen ulkoilutakki vähintään yhdellä heijastimella.

Syksyn pimeinä iltoina ja aamuina on erityisesti tummissa vaatteissa liikkuvia vaikea nähdä liikenteessä. Jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden on tärkeä muistaa, että vaikka he näkevät auton, ei autoilija välttämättä havaitse heitä. Heijastin tuo tarvittavaa lisänäkyvyyttä ja turvaa liikenteeseen.

Kaukovaloilla ajava autoilija näkee pimeällä tiellä ilman heijastinta kulkevan jalankulkijan noin 100 metrin etäisyydeltä. Heijastinta käyttävän henkilön hän huomaa jopa 300 metrin päästä. Lähivaloilla ajava autoilija havaitsee ilman heijastinta kulkevan henkilön vasta noin 40 metrin etäisyydeltä. Heijastimella varustettu henkilö näkyy 100 – 150 metrin etäisyydeltä.

Hyvä heijastin on valmistettu voimakkaasti valoa taittavasta materiaalista. Se voi olla perinteinen, kovasta muovista valmistettu prismaheijastin, miellyttävä ja kolisematon pehmoheijastin tai helposti hihaan kiinnitettävä jousi- tai clips-heijastin. KUNGS –heijastin on taatusti turvallinen valinta, sillä se on CE-hyväksytty ja  täyttää standardin EN 13356 vaatimukset.

Lisätietoja tuotteista:

Sinituote Oy, tuotepäällikkö Marika karppinen, p. 019 7600 215 tai marika.karppinen@sinituote.fi

Kuvat ja materiaalipyynnöt:

Sinituote Oy, verkkoviestinnän asiantuntija Tommi Pätynen, p. 019 7600 218, tommi.patynen@sinituote.fi

• Tuotekuvat aineistopankissamme

Näin kiinnität heijastimen turvallisesti

Vapaasti riippuva heijastin

• Kiinnitä heijastin polven korkeudelle tien puoleiselle sivulle.
  • Heijastimen tulee päästä heilumaan vapaasti ja näkyä eteen, taakse ja sivulle.

Jousiheijastin tai Clips-heijastin

• Jousiheijastin tai Clips-heijastin kiinnitetään ensisijaisesti tien puoleiseen ranteeseen tai kyynärvarteen.
  • Jos käytetään useampia heijastimia, niin heijastimen voi kiinnittää myös sääreen.

Mitä useampaa heijastinta käytät, sen paremmin näyt

• Mitä useampaa heijastinta jalankulkija käyttää, sen paremmin autoilija näkee hänet pimeässä tai hämärässä.
  • Molemmin puolin kiinnitetyt heijastimet auttavat autoilijaa hahmottamaan tiellä kulkijan myös leveyssuunnassa.

KUNGS on Pohjoismaiden johtava autotarvikesarja, jonka erityisosaamiseen kuuluvat Suomen talveen ja ankariin sääolosuhteisiin kehitetyt talvituotteet, kuten lumiharjat ja jääraapat. Kungs-brändin takana on suomalainen perheyritys Sinituote Oy. Valtaosa yrityksen valmistamista ja markkinoimista tuotteista on kotimaisia Avainlipputuotteita.

Seuraa meitä
Facebookissa: https://www.facebook.com/pages/KUNGS/228963243841929