Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Myllylä hallitsi rallisprinttiä, pienoisautoissa jyräsivät ennakkosuosikit, enduron Euroopan mestari valittiin Moottoriliiton hallitukseen

Moottoriurheilu.tv

Julkaistu: 24.04.2016 klo 21:32
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Hyvä median edustaja,

Tämä on AKK-Motorsport ry:n sekä Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen tiedote medialle. Tekstit ja kuvat vapaaseen editoriaaliseen käyttöön.

****************************************************************************

MIKA MYLLYLÄ VOITOKKAANA RALLISPRINTISSÄ

Rallisprintin SM-ja Suomi Cup -sarjojen
 asvalttikauden avaus ajettiin sunnuntaina Horsbäckissä Tammisaaressa. Kilpailuun oli ilmoittautunut 117 kuljettajaa ja kisa vietiin läpi mukavassa pilvipouta säässä. Yleisöä saapui paikan päälle runsain mitoin seuraamaan mielenkiintoista taistelua korkeimmista pisteistä.

SM 4-veto –luokassa nopeinta vauhtia piti Mika Myllylä, joka juhli jo toista voittoaan tänä viikonloppuna. Mitsubishi Lancer E6 ajava Myllylä kävi pokkaamassa ykköspystin myös lauantaina Fixus-Rallisprintistä Vihdistä ja voittoputki sai jatkoa Tammisaaressa. Toiseksi luokassa ajoi Lari Lamminsivu (Mitsubishi Lancer E7) ja kolmanneksi kiireisintä vauhtia piti Mitsubishi Lancer Evo kutosella Jari Koski.

ENNAKKOSUOSIKIT HALLITSIVAT PIENOISAUTOILUN SM-KISOISSA

Pienoisautoilun Suomenmestaruuskilpailu saatiin tänään onnistuneesti päätökseen Vaasassa, jossa ennakkosuosikit hallitsivat.

– Rata toimi hyvin kaikkien luokkien kohdilla. “Keliolosuhteet”, eli meille radan “pito-olosuhteet” onnistuivat mainiosti koko viikonlopun! Pitoa ei ollut liikaa, eikä liian vähän vaan juuri oikein sopivasti – josta kiitoksia menee ratamestareille, kilpailun järjestäjä Tuomo Iso-Aho kiittelee.

Suomen mestaruusluokissa ei tullut suuria yllätyksiä. Alusta lähtien näytti selvältä, että vaasalaistunut, Anjalankosken UA:n Matti Fyhr vie mestaruuden, jos vain kalusto kestää loppuun asti, eikä ulkopuolisia haasteita tule eteen.

ENDURON EUROOPAN MESTARI SUOMEN MOOTTORILIITON HALLITUKSEEN

Suomen Moottoriliitto piti tänään sunnuntaina liittokokouksensa Seinäjoella. Kokouksessa valittiin uusi hallitus, johon saatiin rautaista kokemusta kahden entisen MM-tason kilpakuljettajan myötä.

Suomen Moottoriliiton puheenjohtajana valittiin jatkamaan kaksi vuotta pestissä toiminut Tapio Nevala. Toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin hallituksen jäsenenä kuusi vuotta toiminut Nita Korhonen. Ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa Henri Saari.

Uusina jäseninä hallitukseen valittiin kaksi entistä enduron MM-tason kuskia, vuoden 2006 Euroopan mestari Jari Mattila sekä kymmenen joukkoon MM-tasolla sijoittunut Jorma Kakko.

Lue koko tiedote tästä.

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.