Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Mazda RX-VISION nimettiin kauneimmaksi konseptiautoksi

Mazda

Mazda RX-VISION nimettiin kauneimmaksi konseptiautoksi

Julkaistu: 27.01.2016 klo 12:30
Julkaisija: Mazda

• Mazdan uusi urheiluautokonsepti voitti pääpalkinnon Festival Automobile International -tapahtumassa.
  • RX-VISION on esillä Hôtel National des Invalidesin näyttelyssä Pariisissa tammikuun loppuun asti.

Pariisi / Leverkusen, 27. tammikuuta, 2016. Upea kiertomäntämoottoria käyttävä Mazda RX-VISION -urheiluauto on voittanut Vuoden kaunein konseptiauto -palkinnon 31. Festival Automobile International -tapahtumassa. Mazdan kansainvälinen muotoilujohtaja Ikuo Maeda vastaanotti palkinnon tiistai-iltana yhdessä Mazdan Euroopan muotoilujohtajan Kevin Ricen, Mazdan Pohjois-Amerikan muotoilujohtajan Julien Montoussen sekä suunnittelija Norihito Iwaon kanssa.

Palkinto on jälleen uusi huomionosoitus Mazdan kansainväliselle muotoiluosastolle, joka voitti syyskuussa Automotive Brand Contest 2015 -tilaisuudessa kolme palkintoa, joista yksi oli arvostettu Vuoden työryhmä -palkinto. RX-VISION oli tänä vuonna ehdolla voittajaksi yhdessä Bentley Exp10 Speed 6:n, Peugeot Fractalin ja Porsche Mission E:n kanssa. Mazdan konsepti jakoi palkintokorokkeen Porschen kanssa.

Vuoden 2015 Tokion autonäyttelyssä marraskuussa paljastettu RX-VISION on erinomainen esimerkki ainutlaatuisesta Mazda-hengestä. Yhtiön uusi konseptiauto on todella upea näkemys KODO – Soul of Motion -muotoilufilosofiasta. Sulavat mittasuhteet huokuvat suorituskykyä, ja malli tekee kunniaa Mazdan etumoottoria ja takavetoa käyttäneille urheiluautoille. Kiertomäntävoimansiirron kompakti koko mahdollistaa matalan konepellin kaltaisia ominaisuuksia. Mazdan fanit odottavatkin jo innolla luomuksen siirtymistä sarjatuotantoon.

RX-VISION on esillä Festival Automobile International -konseptiautonäyttelyssä Pariisissa Hôtel National des Invalidesissa tammikuun 31. päivään asti. Konseptipalkinto myönnetään autolle, joka parhaiten kuvastaa aitoa luovuutta ja nousevia trendejä. Se on yksi vuosittaisen tapahtuman neljästä pääpalkinnosta. Voittajat valitsee moottoriurheilun, arkkitehtuurin, muodin ja muotoilun asiantuntijoista koostuva raati.

Mazda RX-VISION: teknisiä tietoja

Istumapaikkoja

Pituus x leveys x korkeus (mm)

4 389 x 1 925 x 1 160