Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Lauantain moottoriurheilutapahtumat: Enduro, jokamiesluokka, karting

Moottoriurheilu.tv

Lauantain moottoriurheilutapahtumat: Enduro, jokamiesluokka, karting

Julkaistu: 13.08.2016 klo 21:25
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Jennifer Siekkinen vei nimiimsä Lady Cupin mestaruuden. V50-luokassa mestaruutta juhli Kai Tötterman.

HÄNNINEN TOISTAMISEEN SUOMEN MESTARIKSI – SIEKKISELLE ENSIMMÄINEN MESTARUUS

Kauden 2016 nuorten luokan Suomen mestarit kukitettiin tänään Kotkan Moottoriurheilukeskuksessa ajetussa kauden kolmannessa ja viimeisessä enduron U20-luokan SM-osakilpailussa.

Antti Hänninen kruunattiin tänään enduron U20-luokan Suomen mestariksi. Nuorukainen jatkoi hienoja otteitaan Kotkassa ajetussa kauden viimeisessä osakilpailussa ja otti kahden aiemman voiton lisäksi tänään myös voiton niin yleis –kun U20-luokassa.

Kaikki tulokset tästä.

Lue koko artikkeli tästä.

Markku Aartrakoski (vas.), Marko Kettumäki ja Hannu Helenius.

VOITTO YLLÄTTI SENIOREIDEN KESÄMESTARIN

Jokamiesluokan senioreiden kesämestaruus tuli Oriveden Seudun Urheiluautoilijoiden Marko Kettumäelle täytenä yllätyksenä lauantaina Oulaisissa.

Kettumäki kaasutteli A-finaalissa toisena oulaistelaisen Heimo Hillilän perässä, eikä huomannut tämän saamaa mustaa lippua.

– Voitto selvisi vasta maalin jälkeen eli se tuli todellakin täytenä yllätyksenä. Loppuun saakka yritin ajaa Hillilää kiinni ja päästä ohi, Kettumäki kommentoi kisan jälkeen.

Mitalikolmikkoon Kettumäen lisäksi ajoivat Kokemäen Urheiluautoilijoiden Markku Aatrakoski ja Äetsän Hannu Helenius.

Lue koko artikkeli tästä.

Raket-luokan palkintojenjaosta: Vasemmalla Matias Salonen, isointa pyttyä pitää finaalin voittaja Joona Koistinen ja hänen vieressään kolmanneksi ajanut ja mestaruuden varmistanut Elias Seppänen.

SEPPÄNEN VARMASTI KOLMANNELLA SIJALLAAN RAKET-LUOKAN SUOMEN MESTARUUDEN

Karting SM-sarja jatkui tänään Kimi Circuit-radalla Lappeenrannassa kauden kolmannella osakilpailulla. Viikonloppu SJM-sarjan päätöskilpailu. Koko päivän ajan oli sateen uhka ja pieniä kuuroja tulikin pitkin päivää.

Raket-luokan finaali päästiin ajamaan kuivakelin renkailla ja kärkitaistelu käytiin Joona Koistisen ja Matias Salosen välillä. Seuraaviin kuljettajiin olikin sitten pitkä kaula. Täydet SM-pisteet 25 kierroksen finaalista nappasi Koistinen. Salonen ajoi finaalin toiseksi ja samalla myös lähdön nopeimman ajan. Kolmanneksi ajoi Elias Seppänen, joka kuitenkin kolmannella sijallaan varmisti itselleen Raket-luokan mestaruuden.

– Sarjan mä taisin jo voittaakin. Pisteet voi riittää vaikka huomenna tulisi mustalippu, totesi Suomen mestari Seppänen.

Lue koko artikkeli tästä.

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.