Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » "Kuinka turvallinen on autosi?" 2013

Folksam

"Kuinka turvallinen on autosi?" 2013

Julkaistu: 03.09.2013 klo 10:39
Julkaisija: Folksam

Volvo ylivoimainen voittaja Folksamin autoturvallisuusvertailussa

”Kuinka turvallinen on autosi?” on Folksamin vertailu autojen kolariturvallisuudesta, joka perustuu todellisiin vahinkotapahtumiin. Tämän vuoden raportissa korkeimmat arvosanat saavat Volvon mallit V70, S80, S60 ja V60 vuodesta 2007 eteenpäin. Näiden autojen turvallisuustaso on lähes 60 prosenttia korkeampi kuin keskivertoautolla sekä 12 prosenttiyksikköä parempi kuin listan kakkosena olevalla Honda CRV 98 – 06:lla.

Ruotsissa Folksam käsittelee vuosittain yli 50 000 liikennevahinkoa. Tämä työ mahdollistaa tietojen keräämisen siitä, miten vahingot syntyvät ja miten niitä voidaan välttää ja rajoittaa.  Minkälaisella autolla matkaat, on ratkaiseva tekijä onnettomuuden vaikutusten kannalta.

- Sitoutuneisuus asiakkaitamme ja muita autoilijoita kohtaan on syy miksi teemme vertailua ”Kuinka turvallinen autosi on?”. Turvallisuus on hinnan jälkeen tärkein tekijä, kun autoa valitaan. Vakuutusyhtiönä on tärkeää voida auttaa ihmisiä tässä valinnassa, toteaa Anders Kullgren, joka toimii liikenteen tutkimuspäällikkönä Folksamilla Ruotsissa.

Lue lisää liitteenä olevasta tiedotteesta.

Folksam Vahinkovakuutus Oy on osa ruotsalaista Folksam Sak –konsernia. Folksam Vahinkovakuutus tarjoaa kattavan vakuutusturvan, sekä vapaaehtoisia että lakisääteisiä vahinkovakuutuksia, yksityis- ja yritysasiakkaille sekä maatalouksille. Visiomme on, että ihmiset tuntisivat turvallisuutta kestävässä maailmassa. Olemme henkilökohtaisia, sitoutuneita ja vastuuntuntoisia.