Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Hondalta kaksi merkkiluokkaa moottoripyöräilyn Euroopan mestaruussarjoihin

Oy Otto Brandt Ab

Hondalta kaksi merkkiluokkaa moottoripyöräilyn Euroopan mestaruussarjoihin

Julkaistu: 05.12.2012 klo 12:39
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Honda perustaa kaudelle 2013 eri ikäisille juniorikuljettajille kaksi merkkiluokkaa. Tavoite on kasvattaa tulevia mestareita Road Racingiin ja motocrossiin.

Honda Motocross 150 European Campionship

Tämä on 11-14–vuotiaille kuljettajille tarkoitettu, nelitahtisilla pyörillä ajettava Motocross-luokka FM MX1 World Motocross Championship -luokan rinnalle. Luokan kuljettajat hankkivat arvokasta kansainvälistä kokemusta ja oppivat käytännön toimintaa suoraan maailman parhailta MX-kuljettajilta.

Kuljettajat maksavat 9.950 euron osallistumishinnan, jolla he saavat käyttöönsä kisavalmiin Honda CRF150R -pyörän koko kaudeksi. Hintaan sisältyvät myös renkaat, huollot, polttoaineet, öljyt, valmennusohjelma ja kisatoiminnan organisaatio. Sarjan voittaja saa paikan Hondan tukemaan tiimiin kauden 2014 EMX250-sarjassa.

Honda 150 European Championship -luokalle tullaan avaamaan omat nettisivut. Kuljettajia, jotka haluavat osallistua sarjaan, pyydetään rekisteröitymään osoitteessa: www.honda150championship.com/register.

Honda Road Racing European Junior Cup

Vähän vanhemmille kuljettajille, 14-18-vuotiaille, Honda on sopinut teknisestä yhteistyöstä kauden 2013 Road RacinginEuropean Junior Cup –sarjassa. Osallistumishinta on 19.950€, joka sisältää Hondan toimittamat Honda CBR500R -pyörät, renkaat, huollot, polttoaineet, öljyt sekä  kisatoiminnan johtamisen.

Lisäksi sarjan kuljettajat voivat osallistua ennen kautta Espanjassa järjestettävälle harjoitusleirille sekä läpi kauden kestävään entisten aktiivikuskien opastukseen. Voittaja saa mahdollisuuden osallistua Hondan tukemaan European Superstock 600 -tiimiin seuraavaksi kaudeksi.

Kuljettajia, jotka ovat kiinnostuneita osallistumaan European Junior Cupiin, pyydetään rekisteröitymään osoitteessa: www.hondaproracing.com/europeanjuniorcup/register.

sitaatti:

Robert Watherston, urheilutoimenjohtaja, moottoripyörät, Honda Motor Europe:

”Nämä kaksi todella mielenkiintoista juniorisarjaa järjestetään Motocrossin ja Superbiken MM-sarjojen yhteydessä. Molemmat ovat esimerkkejä Hondan vahvasta halusta kehittää nuoria kuljettajalahjakkuuksia kansainväliselle tasolle.

CRF150R:llä on vahva kisamenestys ja lukuisia mestaruuksia motocrossissa. Hondan vahvan kisaperinteen ja kisakuljettajien mieltymysten pohjalta rakennettu CBR500R on kiehtova lisä jo kuusijäseniseen CBR-perheeseen. Molemmat mallit tarjoavat vahvan ponnahduslaudan nuorten kuljettajien uralle.”

Alustavat kilpailukalenterit:

2013 Honda 150 European Championship

14.4.  Arco di Trento, Italia

21.4.  paikka vahvistamatta

9.6.  Ernee, Ranska

28.7. Lausitzring, Saksa

18.8. Bastogne, Belgia

25.8. Matterly Basin, Englanti

2013 European Junior Cup powered by Honda Racing

29-31.3. Training camp, Alcarras, Espanja

7.4. Aragon, Espanja

28.4. Assen, Hollanti