Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » DE NYA FASTER BÅTMODELLERNA 635CC, 495CC OCH 495i FÖREVISAS PÅ BÅT 2014-MÄSSAN 7.-16.2.2014

Oy Otto Brandt Ab

Pressmeddelande.
Publicerad: 06.02.2014 kl. 10:13
Utgivare: Oy Otto Brandt Ab

Båt tillverkaren Faster lanserar två nya båtmodeller på Båt 2014 mässan på avdelning 6F59. Det är den med förramp försedda modellen Faster 635CC och den i båtpressen lovordade Faster 495CC, som står i blickfånget.

FASTER 635 CC  En kombination av nöjes-, arbets- och bruksbåt.

Faster 635 CC är en mångsidig båt som lämpar sig såväl som förbindelsebåt, för fritidsfiske, skärgårds entreprenad, samt för dykare, myndigheter, oljebekämpning och sjöräddning. En båt, lätt att konvertera till mångsidig komfort. Från nöjes- till yrkesbruk. Båtens durabla konstruktion, tillverkad med tanke på yrkesbruk samt dess stora öppna förutrymme bidrar till helt nya användningsmöjligheter såsom bla. transport av förnödenheter, såväl som för sportfiske och dykning. Den nerfällbara förrampen möjliggör t.o.m. transport av fyrhjuling och är till stor hjälp vid all transport. Skenorna i båtens fribord och pulpet möjliggör fastsättning av tilläggsbänkar och förvaringslådor. Vid behov kan tilläggsbänkar monteras så att sittplats erhålles för 10 personer. Faster 635CC är en båt för yrkesbruk i  fördelaktigt prisklass.

FASTER 495 CC och 495i – Körkomfort i alla väder

Den nya Faster 495CC är tillsammans med sin paralellmodell 495i ett välkommet tillskott till Faster-sortimentet. Den nya Faster 495 CC är en lätthanterlig allvädersbåt, försedd med mittpulpet som medger stor rörelsefrihet för passagerarna. Båten är mycket bra för fiske och som förbindelsebåt. Styrpulpeten är monterad centralt I båten och körs från ett skilt säte. Bakom sätet finns väl tilltaget utrymme för löstagbara förvaringslådor som finns att få i olika storlekar. Den robusta och tillförlitliga paralellmodellen Faster 495 i är försedd med styrpulpet, flyttbar i sidled. Denna funktion frigör mycket utrymme för stuvning, transport och fiske.  I enlighet med de övriga Fastermodellerna saknar de nya modellernas botten steglister. Detta medför att båtarna stiger hastigt upp i plan. Båtarnas goda köregenskaper och basutrustning såsom tex.kartplotter och hydraulisk styrning finns normalt inte i båtar av denna storleksklass som standardutförande. Som tilläggsutrustning kan bla nämnas förvaringslådor monterade på skena.

FASTER preriggad för Honda = 5 års garanti

Fasterbåtarna förmonteras redan på produktionslinjen för att monteras med en Honda utombordare. Honda är världens största tillverkare av fyrtakts utombordare. Honda är även den genom tiderna mest sålda fyrtaktsutombordaren. Bakgrunden till all framgång är en unik och säker teknik, samt modern formgivning tillsammans med låg ljudnivå och fokuserat miljötänkande. Såväl båt som motor tillskrivs 5 års garanti.

Prislista 2014

Faster 635 CC + BF115 XU rp. 53 390 € paketpris 49 900 €

Faster 635 CC + BF135 XU rp.. 55 090 € paketpris 51 500 €

Faster 635 CC + BF150 XU rp. 56 390 € paketpris 52 900 €

Faster 495 CC/495i + Honda BF40 LRTU 21 700 € (rp. 23 650 €)

Faster 495 CC/495i + Honda BF50 LRTU 21 900 € (rp. 24 350 €)

Faster 495 CC/495i + Honda BF60 LRTU 22 900 € (rp. 26 400 €)

Tilläggsuppgifter, försäljning och marknadsföring

Oy Brandt Ab

Olli Heinonen

Stubbackavägen 7B
01740 Vanda
tel. +358 (0)207 757 200

info@brandt.fi

www.hondamarine.fi

Tillverkare: Juha Snell Oy www.faster.fi

FASTER Alumininumbåtar-Finskt hantverk i premiumklass. Faster båtarna planeras och tillverkas under samma tak på Juha Snell Ab’s fabrik i Mariefors,Tusby. Familjeföretaget Juha Snell är är grundat 1974 och de första Faster aluminiumbåtarna byggdes år 1978.

Upptäck resten av företagets pressmaterial

Mediapankki