Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » CTEKIN Battery Sense välittää auton akun tilan suoraan älypuhelimeen

CTEKIN Battery Sense välittää auton akun tilan suoraan älypuhelimeen

Julkaistu: 18.06.2016 klo 09:15
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

CTEKIN Battery Sense auttaa autoilijoita maksimoimaan akun suorituskyvyn.

Maailman johtava ajoneuvojen akkujen huoltoon ja ylläpitoon ratkaisuja tarjoava CTEK on lanseerannut Battery Sensen, jonka avulla autoilija saa tiedot akkunsa tilasta suoraan kännykkäänsä Bluetooth-avusteisen lisälaitteen kautta. Battery Sense kerää dataa akusta ja näyttää akun nykytilan lisäksi kolmen kuukauden trendikehityksen helposti luettavan kaavion avulla.

Kun autoilija tietää akkujensa lataustilan, pystyy hän helposti seuraamaan niiden kuntoa ja maksimoimaan akkujen kunnon ja kestoiän. Ratkaisu ilmoittaa käyttäjälleen, jos akun lataus laskee kriittiselle tasolle tai mittauksia ei ole tehty seitsemään päivään. Tämän tiedon avulla voi välttää akkujen kalliit uusinnat ja harmittavat ajon keskeytymiset. Sovellus on ladattavissa ilmaiseksi Androidille ja iOS:lle.

Lisätietoja oheisesta englanninkielisestä tiedotteesta ja CTEKin sivuilta.

Lisätiedot ja testilaitteet: viestinta@osg.fi

CTEK launches Battery Sense to help vehicle owners prevent frustrating breakdowns and maximise battery performance.

CTEK a leading global brand in the care and maintenance of vehicle batteries has launched BATTERY SENSE, a Bluetooth enabled battery monitor that can track the health of vehicle batteries, helping to prevent frustrating breakdowns and maximising battery performance. This exciting new product from CTEK is easy to install and data is delivered through a free to download iPhone or Android App. BATTERY SENSE means no more worrying about charge levels or when to charge. BATTERY SENSE provides valuable information about the vehicle battery in a simple, user-friendly way.

Once connected, the BATTERY SENSE monitor continuously tracks the vehicle battery to get information about battery health, syncing stats automatically to your mobile phone via Bluetooth.

A free to download iPhone or Android App provides a simple to understand condition report on the vehicle battery, putting the control over the vehicle’s battery literally in the hands of its owner. It will send a push notification if the battery’s state of charge falls to a critical level or if measurements have not been taken for seven days. The App also enables multiple battery sense monitors can be synced to the phone.

“At CTEK, we strive to help people understand the importance and benefits of proper, proactive battery management and we offer them innovative, safe and easy-to-use tools for the task,” said Jon Lind, CEO at CTEK. “BATTERY SENSE is a perfect example of how we are working towards that goal.”

So, with easy installation, a simple to understand report and a 2-year warranty, it makes perfect sense to get BATTERY SENSE. By regularly monitoring battery health and taking the appropriate action to maximise the power and lifetime of the battery, vehicle owners can extend the life of their battery by up to 3 times and prevent those unwanted breakdowns.

For more information about BATTERY SENSE visit www.ctek.com

About CTEK

• CTEK is a leading global brand in the care and maintenance of vehicle batteries
  • A sister company to Creator Teknisk Utveckling AB, a leading research, design and product development consultancy, CTEK was established to design, manufacture and supply a new system of battery chargers that would meet the requirements of new generation vehicle batteries.
  • CTEK is a world leading authority on battery technology, battery chargers and battery care and has built a reputation for being first to market with new products.
  • CTEK chargers use patented technology to ensure that chargers condition, charge, and maintain all types of lead-acid batteries quickly, simply and safely.
  • CTEK supplies battery chargers to some of the world’s most recognised manufacturers e.g. Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Mercedes, Porsche, Rolls-Royce, and Yamaha.