Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » BLAZECUT -palonsammutusjärjestelmä suojaa ajoneuvon

Oy Kaha Ab

BLAZECUT -palonsammutusjärjestelmä suojaa ajoneuvon

Julkaistu: 07.09.2016 klo 09:35
Julkaisija: Oy Kaha Ab

Blazecut T-sarjan automaattinen sammutusjärjestelmä toimii täysin itsenäisesti , eikä vaadi mitään erillisiä valvontalaitteita. Järjestelmä on helppo ja nopea asentaa itse. Blazecut sammutusletku asennetaan suljettuun tilaan, vaara-alueen ympärille. Tyypillisin suojauskohde on auton tai veneen moottoritila, jossa tulipalon riski on suurin.

Tulipalon syttyessä lämpötila nousee nopeasti suljetussa tilassa, jolloin paine Blazecut-letkun sisällä nousee 20 bar. Kun lämpötila nousee liekeissä yli +120 °C, niin letkun pintaan sulaa reikä kuumimmassa kohdassa paloaluetta. Silloin sammutuskaasu purkautuu korkeassa paineessa ulos tästä reijästä ja syrjäyttää hapen, jolloin palo sammuu välittömästi. Kaasu itse ei jätä jäämiä ja on turvallinen sekä ihmisille että ympäristölle. Letkuja on 4 eri pituutta ja ne valitaan sammutettavan tilan koon mukaan. Sammutusaineena käytetään HFC-236FA, jonka määrä vaihtelee letkun pituuden mukaan 0,25...1,00kg. Vastaava sammutettavan alueen tilavuus on välillä 0,25...1,4m3.

Blazecut -palonsammutusjärjestelmä on edullinen ja tehokas suoja kaikkiin ajoneuvoihin ja työkoneisiin. Verkkoluettelomme sivuilla on ajoneuvokohtaiset asennussuositukset ja asiakaspalvelumme avustaa kaikissa tuotteeseen liittyvissä tiedusteluissa. Lisätietoja tuotteesta antaa kenttäpäällikkö Harri Suomi p. 09 615 68 271.

Oy Kaha Ab

Suomen suurimpiin autovaraosien, ajoneuvojen ja veneiden lisävarusteiden maahantuonti- ja tukkuliikkeisiin kuuluva Kaha on toiminut alalla jo vuodesta 1934.