Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Tervetuloa Vesiosuuskuntapäiville Kankaanpäähän

Tervetuloa Vesiosuuskuntapäiville Kankaanpäähän

Julkaistu: 26.09.2011 klo 12:06
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Valtakunnalliset Vesiosuuskuntapäivät järjestetään nyt toista kertaa 7.–8. lokakuuta Kankaanpäässä tennishalli Kamarissa. Tapahtuma toimii avoimena ja ajankohtaisena keskusteluareenana vesiosuuskuntien edustajille, alan asiantuntijoille ja vaikuttajille unohtamatta haja-asutusalueiden kiinteistöjen omistajia.

Tapahtuman tiedotustilaisuus järjestetään avajaisten yhteydessä perjantaina 7.10. klo 12 tennishalli Kamarissa (Kuninkaanlähteenkatu 7). Vesiosuuskuntapäivät avaa vesihallintoneuvos Jaakko Sierla maa- ja metsätalousministeriöstä. Tilaisuudessa julkistetaan myös Vuoden vesihuoltoteko -palkinnon saaja. Tiedotustilaisuuden jälkeen tarjoillaan lounas näyttelyalueen viereisessä Hotelli Kantrissa (Linnankatu 2).
Tilaisuuteen ilmoittautuminen sähköpostitse vipi.hautamaki@kumppania.fi.

Avajaispäivänä käydään myös paneelikeskustelu aiheesta "Vesiosuuskunnat maaseutuasumisen tukena ja vesiosuuskuntien välinen yhteistyö" klo 16. Paneelin vetäjänä toimii osuuskuntayrittäjyysasiamies Juhani Lehto Pellervo-seurasta. Keskusteluun ottavat osaa projekti-insinööri Niina Raudasoja Jyväskylän ammattikorkeakoulusta, yhdyskuntatekniikan päällikkö Kirsi Rontu Suomen kuntaliitosta, diplomi-insinööri Mika Mäkelä Suomen Ympäristöinsinöörit Oy:stä, toimitusjohtaja Osmo Seppälä Vesilaitosyhdistyksestä, viestintäjohtaja Timo Korpinen Suomen vesihuolto-osuuskunnat ry:stä ja vesihallintoneuvos Jaakko Sierla maa- ja metsätalousministeriöstä.

Vesiosuuskuntapäiville on ilmoittautunut nelisenkymmentä näytteilleasettajaa, joiden tarjoama tieto alaan liittyvistä palveluista ja uusimmista teknisistä ratkaisuista on tärkeä osa päivien antia.

Päivien ohjelmassa on myös työpajoja, joissa käsitellään ajankohtaisia, osuuskuntien toimintaan liittyviä kysymyksiä verotus- ja sopimuskäytänteistä laadunvalvontaan ja vesijohtoverkoston ylläpitoon.

Tapahtuman järjestää Valkjärven Vesiosuuskunta yhdessä Suomen vesihuolto-osuus-kunnat ry:n, Pellervo-seuran, ELY-keskuksen, Satafoodin, Prizztech Vesi-Instituutti WANDERin ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun kanssa.

Lisätietoja

Tapahtuman järjestelyt: Pauli Lanne, Suomen vesihuolto-osuuskunnat ry, puh. 0400 563 033,  pauli.lanne@dnainternet.net

Tiedotus: Virpi Hautamäki, puh. 044 587 2446, virpi.hautamaki@kumppania.fi

www.svosk.fi

Toista kertaa järjestettävät Valtakunnalliset Vesiosuuskuntapäivät toimii avoimena ja ajankohtaisena keskusteluareenana toimiville ja perustamisvaiheessa oleville vesiosuuskunnille, alan asiantuntijoille ja vaikuttajille unohtamatta haja-asutusalueiden asukkaita ja mökkiläisiä.