Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Kasvusilmuja-esitys Oulun kaupunginsairaalassa sunnuntaina

Oulun juhlaviikot

Kasvusilmuja-esitys Oulun kaupunginsairaalassa sunnuntaina

Julkaistu: 22.08.2012 klo 12:04
Julkaisija: Oulun juhlaviikot

Monitaiteellinen Kasvusilmuja-esitys päättää Oulun juhlaviikot sunnuntaina. Kasvusilmuja on kolmen taiteenlajin vuoropuhelu, joka pohjautuu Teija Anneli samannimiseen runokokoelmaan (2011). Esityksen moniaistisen maailman Teija Annelin kanssa luovat tanssitaiteilija Henna Hanhineva ja viulisti Jari Suomalainen.

Esitys kertoo elämän kiertokulusta ja ihmisen kasvusta, joita kuvataan luonnon vertauskuvin. Runoissa luonto on vahvasti läsnä, kuvaten ihmisen elämää ja sen eri vaiheita: iloja, suruja, luopumista ja uuden alkua. Tämä lempeä maailma tarjoaa katsojalle taide-elämyksen ja mahdollisuuden käsitellä omia tunteitaan ja kokemuksiaan sekä saada lohtua.

Kasvusilmuja on vieraillut aiemmin elokuussa kolmessa Merikosken hoivien yksikössä. Sunnuntain esitys on pääsymaksuton ja kaikille avoin, Oulun kaupunginsairaalan aulassa klo 13.

Lisätietoja: Henna Hanhineva, henna.hanhineva@gmail.com, p. 040 7423 266.

Oulun juhlaviikkojen verkkotoimituksen video esityksestä:

Oulun elokuussa kuullaan maailmanluokan jazzia keskellä kaupunkia ja kamarimusiikkia kirkossa, nautitaan kitaroinnista ja kuohuista kallioilla sekä metallimusiikin rankimmista rytistyksistä tehdasmiljöössä.

Herkistytään runolle ja performanssille meren äärellä, katsotaan musiikkivideoita kerrankin valkokankaalta tai osallistutaan riemukkaaseen ilonpitoon täpötäydellä Rotuaarin aukiolla ympäri maailmaa tulevan ilmakitaristijoukon kanssa.

www.oulunjuhlaviikot.fi